‌اتحادیه اروپا قدرت پشتیبانی از یک ارز مجازی را ندارد

یک تحلیلگر و فعال حوزه ارزهای دیجیتال با اشاره به مصوبه بانک مرکزی اروپا برای معرفی یک ارز دیجیتال، گفت: اتحادیه اروپا قدرت پشتیبانی از یک ارز مجازی را ندارد.

زهرا سعیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی اروپا در رابطه با ارزهای دیجیتال، اظهار کرد: متأسفانه اغلب سیاستمداران جهان که همواره از راهبردهای کلاسیک اقتصادی بهره می‌برند، گمان می‌کنند ارزهای دیجیتال مورد استفاده در میان کاربران نظام اقتصاد دیجیتال دنیا با اعتمادسازی کوتاه مدت قابل مدیریت است و افراد حقوقی دارای نفوذ در نظام سیاسی می‌توانند روند تبادلات ارزهای مجازی را کنترل و پایش کنند.

وی افزود: بانک مرکزی اروپا به عنوان یک نهاد اقتصادی غیر شاخص و سیاست زده قصد دارد یک ارز مجازی برای سهولت ارتباطات اقتصادی میان اعضای اتحادیه اروپا معرفی کند در حالی که هنوز جزئیات دقیق‌تری در رابطه با این ارز مجازی رسانه‌ای نشده است، اما با توجه به نقش ۰.۲ درصدی نهادهای مالی زیرمجموعه اتحادیه اروپا در نظام اقتصاد دیجیتال و ضعف زیرساخت‌های اعتباری این نهادها، معرفی ارز دیجیتال جدید از سوی اتحادیه اروپا غیر منطقی است.

این تحلیلگر و فعال حوزه ارزهای دیجیتال با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول سهم ارزهای مجازی از تبادلات مالی جهانی به بیش از ۱۳ درصد رسیده است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا با اشراف به نقش ارزهای دیجیتال در آینده نظام‌های اقتصادی قصد فعال کردن یک ارز مجازی جدید و انحصاری دارد و این در حالی است که تاکنون برخی از کشورهای حوزه اروپا همچون انگلیس و فرانسه که قصد انجام چنین کاری را داشته‌اند و با شکست روبرو شده‌اند.

سعیدزاده اضافه کرد: اتحادیه اروپا قدرت پشتیبانی از یک ارز مجازی را ندارد و با توجه به پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان سیاسی در رابطه با آینده این اتحادیه و احتمال فروپاشی آن، نظام اقتصاد دیجیتال و کاربرانی که مبادلاتی مبتنی بر آن دارند به یک ارز دیجیتال جدید و انحصاری ارائه شده از سوی بانک مرکزی اروپا اعتماد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی اروپا حائز نکات مثبتی نیز هست و در حقیقت تاکید سران نظام‌های سیاسی مهم جهان بر توسعه بستر مبادلات مالی دیجیتالی اتفاقی مهم در عصر توسعه استفاده از ارزهای مجازی است. بانک مرکزی اروپا متعهد شده که در رابطه با معرفی این ارز مجازی جدید با دانشمندان، فعالان این حوزه و شهروندان کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند و بر اساس نظرات نهایی آنها اقدام به معرفی یا عدم معرفی یک ارز مجازی جدید کند.

این تحلیلگر و فعال حوزه ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد: توجه نهادهای مالی مهم دنیا همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به ارزهای دیجیتال و نقش آنها در اقتصاد جهان باعث شده تا بسیاری از نهادهایی که تا پیش از این ارزهای مجازی را به رسمیت نمی‌شناختند وارد این حوزه شوند و همین امر باعث ترویج و تشویق عموم مردم به استفاده از این ارزهای دیجیتالی خواهد شد.

کد خبر 468872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.