جزئیات صدور کارت شناسایی برای معلمان مدارس غیردولتی

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام جزئیات صدور کارت شناسایی برای معلمان مدارس غیردولتی گفت: در مکاتبه با معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه در حال پیگیری هستیم تا احتمال بهره مندی از خدمات دیگر که پرسنل رسمی استفاده می‌کنند، برای معلمان غیردولتی هم قابل استفاده باشد.

به گزارش ایمنا، سعید صالح، با بیان اینکه طبق آخرین آمارها، حدود ۲۵۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی شاغل هستند که ۱۶۰ هزار نفرشان نیروی آزاد و مابقی پرسنل رسمی و دولتی هستند که از جمله آنها می‌توان به مدیران مدارس، بازنشستگان فرهنگی و بازنشستگان سایر دستگاه‌ها اشاره کرد گفت: امسال یک میلیون و ۶۴۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد مدارس غیردولتی در تهران مستقر هستند. ۱۸۰۰ مدرسه غیردولتی در شهر تهران داریم و می‌توان گفت که ۱۰ درصد مدارس غیردولتی در تهران هستند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به صدور کارت شناسایی برای معلمان مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: پیرو درخواست شورای هماهنگی مؤسسان و کارکنان این مدارس سال گذشته برای ۱۳۰ هزار نفر کارت شناسایی توسط شورا صادر شده است. امسال هم بخشنامه به استان‌ها برای ثبت درخواست کارت شناسایی در سامانه مشارکت‌ها توسط مؤسسان ارسال شده است.

صالح اضافه کرد: کارکنان مدارس غیردولتی تمایل داشتند کارت شناسایی داشته باشند لذا با همکاری شورای مؤسسان مدارس غیردولتی این امکان فراهم شده است. مزیت کارت شناسایی در قدم اول این است که یک کارت هویتی در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد. دوم آنکه مکاتبه‌ای با معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه در جریان است و در حال پیگیری هستیم تا احتمال بهره‌مندی از خدمات دیگر که پرسنل رسمی استفاده می‌کنند، برای معلمان غیردولتی هم قابل استفاده باشد.

وی با اشاره به اینکه کارت‌های شناسایی از سوی مؤسسان درخواست و به آنها تحویل می‌شود اظهار کرد: گزینه‌های تشویقی در شاخص‌های کیفیت بخشی شهریه مدارسی که برای کارکنان کارت صادر کنند در نظر گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 468646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.