مخالف تخریب ساختمان‌های قدیمی چهارباغ هستیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه مخالف تخریب ساختمان‌های قدیمی چهارباغ هستیم و این اقدام را پسندیده‌ نمی‌دانیم، گفت: قرار نیست دستاوردهای گذشته را تخریب و ساختمان جدید بسازیم، اما بر ساماندهی و ترمیم مخروبه‌ها تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: از ابتدای دهه فاطمیه و همزمان با سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی پرچم‌های عزاداری در سطح شهر نصب شده است.

ساماندهی و ترمیم مخروبه‌های چهارباغ

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از پیاده راه شدن چهارباغ عباسی، گفت: چهارباغ کنونی به زیبایی‌های شهر افزوده به طوری که آرامش شهروندان را در این محیط شاهد هستیم، اما معتقدیم هویت چهارباغ باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مخالف تخریب ساختمان‌های قدیمی است و این اقدام را کار پسندیده‌ای نمی‌دانیم، تصریح کرد: در گذشته بخشی از ساختمان‌های قدیمی و ۱۰۰ ساله و میراثی شرق چهارباغ تخریب و مجموعه جدیدی ساخته شد که متأسفانه هویت خود را از دست داد؛ قرار نیست دستاوردهای گذشته را تخریب و ساختمان جدید بسازیم، اما بر ساماندهی و ترمیم مخروبه‌ها تاکید داریم.

نوروزی با ابراز خرسندی از بازسازی هتل جهان در چهارباغ، گفت: این هتل تحت تأثیر رابطه استاد و دانشجویی در حال بازسازی است؛ از سایر افراد ذی نفع به ویژه در ضلع غربی چهارباغ انتظار می‌رود برای تعیین تکلیف این محور جهانی همکاری کنند.

وی افزود: اگر چه تعدد مالکان و سرقفلی مغازه‌های چهارباغ زیاد است، اما این محور بسیار حائز اهمیت بوده و همه شهروندان باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند و مغازه‌داران برای اجرای طرح‌های پیرایش شهری با حفظ وضعیت موجود همکاری کنند.

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر طرح پیرایش شهری در ۱۵ منطقه شهرداری در حال اجرا است تا زوائد بصری حذف شود.

وی با اشاره به دیدار تصویری با استاد فرشچیان، هنرمند بزرگ نگارگری اظهار کرد: در این دیدار تصویری، استاد فرشچیان نکات خوبی را در ارتباط با چهارباغ و میدان امام حسین (ع) بیان کردند و از ایشان درخواست شد علی‌رغم دوری از وطن، به عنوان هنرمند سرشناس به شهرداری کمک کنند و ایشان نیز قول همکاری دادند؛ همچنین از تمام هنرمندان حاضر در عرصه هنری انتظار می‌رود برای آینده شهر و حفظ دستاوردهای گذشته کمک کنند.

نوروزی تاکید کرد: هر کسی می‌تواند به چهارباغ کمک کند باید به میدان بیاید تا چهارباغ نگین انگشتر زیبای شهر جهانی اصفهان بماند.

منشأ آلودگی هوای اصفهان جای دیگری است

وی با بیان اینکه آلودگی هوا از هفته‌های گذشته آغاز و به یک معضل بزرگ ادامه‌دار در شهر تبدیل شده است، افزود: شهرداری اصفهان به منظور کاهش آلودگی هوا، اجرای پروژه‌های بزرگی را در حوزه حمل و نقل عمومی در دستور کار دارد، زیرا اعتقاد بر این است که همه باید به سمت محیط زیست سالم حرکت کنیم تا شهر و شهروندانی سالم داشته باشیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه بزرگ خط دوم مترو به عنوان زیرساخت مهم حمل و نقلی، حلقه بزرگ حفاظتی شهر، نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر از جمله طرح‌های زیست محیطی شهرداری محسوب می‌شود؛ هفته گذشته ۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی و به چرخه تاکسیرانی اضافه شده و ۷۰۰ دستگاه تاکسی دیگر نیز در نوبت نوسازی است.

وی با تاکید بر اینکه منشأ آلودگی‌ها جای دیگری است که باید توجه لازم صورت گیرد، گفت: در شهر اصفهان ۷۰۰ دستگاه اتوبوس با سوخت گازوئیل یورو ۴ در حال تردد است، اما یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس دیگر برای جابه جایی پرسنل پادگان‌ها، صنایع بزرگ و دانشگاه‌ها روزانه به اصفهان می‌آیند، همچنین کامیون‌هایی که برای حمل تولیدات صنایع، در شهر رفت و آمد می‌کنند. باید نسبت به معضل آلودگی هوا چاره‌اندیشی کرد و حساس بود چراکه جان انسان‌ها در خطر است و هر کسی کوتاهی کند حق مردم را نقض کرده است.

نوروزی ادامه داد: اگر شهرداری بر موضوع قطار حومه‌ای و مترو و… تاکید دارد، بر مبنای نوعی نگاه زیست محیطی است، شهرداری در نظر دارد تا با تقویت پایگاه‌هایی، اتوبوس‌ها قبل از ایستگاه‌های مترو توقف داشته باشند و مسافران با مترو داخل شهر بیایند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری در حد توان خود برای کاهش آلودگی هوا اقدام کرده و در این راستا بر توسعه مترو، راه اندازی تراموا و بی. آر. تی، نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، اجرای پروژه رینگ چهارم تاکید دارد، زیرا در این صورت استفاده از حمل و نقل نظام‌مند شده و سفرهای درون شهری و ترافیک کاهش می‌یابد.

رونمایی از دستاوردهای مهم شهرداری در برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح"

وی با اشاره به اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»، اظهار کرد: این برنامه به زیبایی آغاز و با قدرت ادامه یافته است، البته به دلیل شرایط کرونایی دستاوردهای مهم بدون حضور شهروندان افتتاح می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه هفته گذشته در منطقه شش پروژه‌های مجموعه تخت فولاد بر اساس برنامه راهبردی افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت، گفت: در مجموعه تخت فولاد مسیر گردشگری بهشت، نورپردازی تعدادی از تکایا و سنگ‌فرش معابر افتتاح و عملیات اجرایی مجموعه ورزشی روباز آن آغاز شد.

وی ادامه داد: ۱۱ طرح دیگر در مجموعه تخت فولاد در حال اجرا است؛ زیرا بازآرایی و زیباسازی این مجموعه برای شهرداری بسیار اهمیت دارد.

کاهش قراردادهای ترک تشریفات شهرداری

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست‌های شهرداری در این دوره مدیریت شهری تاکید بر اصل حاکمیت قانون است، زیرا تحقق آن به رفع بسیاری از مسائل کمک می‌کند، گفت: در این بخش باور داشتیم که باید در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و روابط شهروندان با شهرداری قانون را رعایت کنیم؛ به عنوان مثال در حوزه عمرانی با رعایت قانون تعداد قراردادهایی که با ترک تشریفات انجام می‌شد به طور چشمگیری کاهش یافته و از ۳۳ درصد در سال ۹۶ به ۱۶ درصد در سال‌جاری رسیده است.

وی اظهار کرد: هر کجا نظام‌مند بوده و ترک تشریفات سیر نزولی داشته، قراردادهای پروژه‌ها سیر صعودی داشته است، بنابراین با تاکید بر اصل توجه به قانون می‌توان کار بیشتری انجام داد و این موضوع مهم باید نهادینه شود.

نوروزی گفت: با توجه به شرایط کرونایی بسیاری از پیمانکاران شهرداری دچار ضرر و زیان شدند که در این راستا مدیریت شهری با ۴۰ تا ۷۰ درصد تخفیف به غرفه‌داران و فعالان در مراکز فرهنگی و پارکینگ‌ها، کمک کرد؛ روز گذشته نیز در ستاد اقتصادی کرونا تصمیمات جدید گرفته شد تا راهکارهای لازم برای کمک‌های بیشتر مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

اطشاران، دغدغه شهرداری

وی با اشاره به اجرای خیابان اطشاران حدفاصل پل اطشاران تا مجموعه‌های مسکونی میلاد، گفت: توجه به محله اطشاران یکی از دغدغه‌های شهرداری است، البته در این محدوده پلاک‌هایی در مسیر خیابان قرار دارد که آزادسازی آنها از سال گذشته آغاز و ردیف بودجه مربوطه در شورای شهر تصویب شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: برخی اراضی در مسیر این خیابان، کارگاه‌های مصالح فروشی است که بخشی تملک شده، اما بخشی دارای کاربری جنگل‌کاری است و باید تغییر کاربری آن به تصویب کمیسیون ماده پنج برسد و آزادسازی انجام شود.

وی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف بخشی از اراضی، کمیسیون ماده پنج، استانداری و راه و شهرسازی دخیل هستند که باید همکاری لازم انجام شود تا اجرای این خیابان به زودی عملیاتی شود.

میدان شش راه متولی واحدی ندارد

نوروزی با اشاره به تعیین تکلیف میدان شش راه (انتهای خیابان شهید خزایی)، گفت: میدان شش راه یک میدان پرتردد، حادثه‌خیز و گمراه کننده است، از این رو در شهرداری طرح مصوب دارد، اما آزادسازی آن با توجه به تعدد مالکان و کاربری‌ها با دشواری‌هایی همراه است.

وی افزود: میدان شش راه متولی واحدی ندارد و مناطق ۱۰ و ۱۵ شهرداری اصفهان، بخشداری مرکزی، جهاد کشاورزی و شهرداری قهجاورستان در این نقطه از شهر نقش دارد که با هم افزایی می‌توان شش راه را به چهارراه منطقی تبدیل کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه آزادسازی میدان شش راه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: بهره‌برداری از رینگ چهارم، بار ترافیکی میدان شش راه را نه تنها کاهش می‌دهد بلکه حذف خواهد کرد.

انتقال کارگاه‌های موزائیک سازی با همراهی شورای معتمدان

وی در خصوص عرض کم خیابان ملت، گفت: خیابان ملت واقع در محله ولدان نیاز به تعریض دارد که برای آزادسازی، مشارکت و همکاری شهروندان را نیاز داریم؛ البته شهرداری در مقابل انجام آزادسازی، امتیازاتی را به مالکان خواهد داد.

نوروزی با اشاره به انتقال کارگاه‌های موزاییک‌سازی در محدوده منطقه دو شهرداری، اظهار کرد: شهرداری تمایلی به صدور حکم از سوی مقام قضائی برای انتقال موزاییک‌سازان ندارد و معتقدیم کاری که می‌توان با توافق مردم و مبتنی بر رضایت آنها انجام داد، را باید دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از شورای معتمدان منطقه انتظار می‌رود به این موضوع ورود کرده و به کمک شهرداری منطقه آمده و چاره اندیشی کنند تا رضایت عمومی حاصل شود همچنین مالکان کارگاه‌های موزاییک‌سازی همکاری لازم برای انتقال به محل مناسب را داشته باشند.

تحقق عدالت فضایی در شهر

وی با اشاره به توزیع عادلانه خدمات در مناطق محروم گفت: زینبیه و مناطق کمتر برخوردار برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است و در این منطقه پروژه‌های متعدد در حال اجرا است.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از آسفالت تمام معابر حصه و آغاز خط دو مترو از زینبیه و احداث چهار ایستگاه آن در این منطقه همچنین احداث چندین ورزشگاه در منطقه ۱۴ شهرداری، اظهار کرد: انجام این اقدامات به معنای عدالت فضایی است بدان معنا که تمام شهروندان امکان دسترسی به امکانات شهری را داشته باشند و توزیع امکانات و خدمات از جمله خدمات فرهنگی مانند سینما در نقاط مختلف شهر فراهم باشد.

وی تاکید کرد: احداث جاده فرزانگان از کشته شدن سالانه حدود ۲۳ نفر به دلیل تردد خودروهای سنگین جلوگیری کرده است.

نوروزی گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی در شهر دستاورد فعالیت تمام کارکنان شهرداری، پیمانکاران و کارگران است که از تمام آنها قدردانی می‌کنم.

کد خبر 468555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سعید IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    سلام و عرض ادب جناب آقای شهردار عزیز، ضمن تشکر از جنابعالی بابت زحمات شما و همکاران عزیزتان. اسفالت خیابان مشتاق دوم حد فاصل مرکز باروری تا خیابان حمزه که لکه گیری شده بسیار خراب و فجیع است، لطفا رسیدگی بفرمایید. از ایمنا مردمی ترین رسانه شهر تشکر می کنم