آخرین اخبار از روند استیضاح ترامپ در کنگره/ استیضاح رای آورد

مجلس نمایندگان آمریکا در حال بحث بر سر استیضاح رئیس جمهور فعلی این کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دونالد ترامپ متهم است که طرفدارانش را در حمله به ساختمان کنگره تحریک کرده است.

هفت روز بیشتر به پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ باقی نمانده است در صورتی که طرح استیضاحش رأی بیاورد، پس از آن، مجلس سنا ممکن است جلسه‌ای برگزار کند که به تشخیص صلاحیت نداشتن ترامپ برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری منجر شود.

دموکرات‌ها از اعضای حزب جمهوری‌خواه خواسته‌اند که نشان دهند "در کدام سوی تاریخ ایستاده‌اند". جمهوری‌خواهان هم دموکرات‌ها را متهم می‌کنند که در خشونت‌های تظاهرات مخالفان نژادپرستی چنین جدیتی نشان نداده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها شش نماینده جمهوری‌خواه موافق استیضاح ترامپ هستند از جمله دن نیوهاوس، نماینده جمهوری‌خواه کنگره از حوزه چهار واشنگتن.

کاخ سفید بیانیه‌ای صادر کرده و در آن به نقل از دونالد ترامپ از هواداران خواسته است که دست به "هیچ خشونتی" نزنند.

دیشب برای اولین بار بعد از جنگ داخلی آمریکا، نیروهای گارد ملی برای حفاظت در برابر خشونت احتمالی، داخل ساختمان کنگره خوابیدند.

میک مک‌چانل، رئیس جمهوری‌خواه مجلس سنا گفته است هنوز تصمیم نگرفته که چه واکنشی در مقابل استیضاح دونالد ترامپ خواهد داشت.

وی گفته است که پس از رأی آوردن استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان منتظر استدلال‌های ارائه شده به مجلس سنا می‌ماند و بعداً تصمیم می‌گیرد.

در صورتی که استیضاح رأی بیاورد، این مجلس سنا است که می‌تواند برای محاکمه ترامپ دادگاه برگزار کند و حتی رأی دهد که ترامپ دیگر صلاحیت شرکت در انتخابات را نخواهد داشت که با توجه به تعداد برابر نمایندگان دو حزب در مجلس سنا دور از انتظار است.

اگر ترامپ در مجلس نمایندگان استیضاح شود که به نظر می‌آید این اتفاق خواهد افتاد، او باز هم باید در جلسه مجلس سنا مقابل نمایندگان پاسخگو باشد. بعید است که این اتفاق در هفت روزی بیفتد که به پایان دوره ریاست جمهوری او باقی مانده است.

دو سوم آرای سنا لازم است که او محکوم شود. در حال حاضر ترکیب نمایندگان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس سنا  برابر است و اگر همه دموکرات‌ها هم به محکومیت او رأی بدهند، هنوز ۱۷ رأی دیگر جمهوری‌خواهان را لازم دارند.

رأی گیری برای استیضاح آغاز شد. تا این لحظه چهار نماینده جمهوری خواه علیه رئیس‌جمهوری هم حزبی خود رأی داده‌اند و موافقان استیضاح در حال حاضر بیشتر از مخالفان است.

مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ رأی داد

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ برای دومین بار در طول دوره ریاست جمهوری وی رأی داده است. ۲۲۱ دموکرات به طرح استیضاح رأی مثبت دادند و ۱۰ جمهوری خواه هم به آنها پیوستند. ۱۹۷ جمهوری خواه هم به این طرح رأی منفی داده اند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان مصوبه استیضاح دونالد ترامپ را امضا کرده و به آن رسمیت بخشیده است. این طرح پیشتر با ۲۳۲ رأی مثبت در مقابل ۱۹۷ رأی منفی با پیوستن ۱۰ جمهوری خواه به دموکرات‌ها تصویب شد.

در جریان محاکمه در مجلس سنا که احتمالاً بعد از پایان دوره کاری ترامپ برگزار خواهد شد، اعضای این مجلس به عنوان هیأت منصفه درباره گناهکار بودن یا بی گناهی ترامپ در اتهام "تشویق به شورش" علیه کنگره رأی خواهند داد.

کد خبر 468487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.