دستگیری سه زورگیر مسافرکش‌نما

دستگیری هم‌دست فیشر خارجی در ایران، انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت توسط اطلاعات سپاه، شش مصدوم در تصادف زنجیره‌ای، قتل پدر به دست پسر و دستگیری سه زورگیر مسافرکش‌نما را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری هم‌دست فیشر خارجی در ایران که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سید نظام موسوی گفت: با شکوایه فردی با عنوان برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی که گمان می‌کرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که وی برای انتقال پول به صورت کارت به کارت اقدام به جست‌وجو از طریق سایت گوگل کرده است که به دلیل عدم آگاهی استفاده از اینترنت و نحوه صحیح انجام این کار در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: با استعلام صورت گرفته مشخص شد وجوه سرقتی از کارت شاکی به حساب خانمی واریز شده است که وی مدتی پیش کارت بانکی خود را گم کرده و هیچ اقدامی در جهت مسدود سازی کارت بانکی خود انجام نداده است، در نهایت با تلاش کارآگاهان سایبری متهم اصلی پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.

وی افزود: متهم دستگیر شده ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما پس از روبرو شدن با مدارک و ادله دیجیتال جرم به جرم خود اعتراف کرد و گفت که به تازگی همسرش به ترکیه مهاجرت کرده و با مجرم اینترنتی آشنا شده است و پس از در میان گذاشتن موضوع با من قرار شد همسرم به کمک آن فرد اطلاعات حساب افرادی که در ایران وارد سایت جعلی فیشینگ می‌شوند را در اختیارم قرار دهند و من حساب‌ها را خالی کنم و سهم آن‌ها را برایشان واریز کنم.

موسوی توضیح داد: افراد باید هنگام استفاده از امکانات خدمات اینترنتی بانک‌ها حتماً توجه داشته باشند که از طریق حساب کاربری خود در بانک مذکور و یا از طریق برنامه‌هایی که به صورت اندروید در گوشی‌های هوشمند در دسترس شهروندان قرار دارد استفاده کنند.

شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت منهدم شد

شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت در استان سمنان در راستای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان مورد ضربه قرار گرفت و تاکنون ۱۰ نفر از اعضای اصلی این شبکه ضمن هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شده‌اند.

روابط عمومی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با صدور اطلاعیه‌ای اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان مردم ایران جنگ را به وادی اقتصاد کشانده‌اند، تلاش در جهت تحقق اصول اقتصاد مقاومتی، گامی مهم در جهت مقابله با دشمنان تلقی می‌شود. از جمله عواملی که روند نیل به اقتصاد مقاومتی را خدشه‌دار و بی‌توجهی به آن، خلل جدی در این مسیر ایجاد می‌کند قاچاق کالا است،

بر این اساس به دنبال رصد و اقدامات اطلاعاتی گسترده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان، اعضای شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت که طی چند سال اخیر فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای را به صورت غیر مجاز جمع آوری و با همکاری دلالان از مبادی رسمی کشور خارج می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: سازمان اطلاعات سپاه ضمن هشدار به مفسدین اقتصادی اعلام کرد فعالیت‌های مخرب و اخلال‌گرانه که باعث بروز آسیب در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور شود مورد رصد دقیق بوده و با هرگونه فعالیت غیر مجاز در این حوزه برخورد جدی خواهد شد، همچنین افراد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ستاد خبری ۱۱۴ در میان بگذارند.

تصادف زنجیره‌ای ۶ مصدوم به جا گذاشت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر فوریت‌های پزشکی شوشتر از مصدومیت شش نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای میان چهار خودرو در محور مواصلاتی ملاثانی به شوشتر خبر داد.

علی‌رضا ذرتی اظهار کرد: در پی یک تصادف زنجیره‌ای که در جاده مواصلاتی ملاثانی به شوشتر میان دو دستگاه خودروی سنگین و دو خودرو سواری به مرکز فوریت‌های پزشکی شوشتر گزارش شد، به سرعت یک دستگاه آمبولانس از پایگاه جاده‌ای عرب حسن و یک دستگاه آمبولانس از ملاثانی با هماهنگی EOC استان به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: دو نفر از حادثه دیدگان به دلیل شدت جراحات وارده در زمان بروز حادثه به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شوشتر و یک مصدوم دیگر نیز به درمانگاه ملاثانی منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر فوریت‌های پزشکی شوشتر کرد: سه نفر دیگر از مصدومان به علت همکاری نشدن در انتقال به بیمارستان در محل حادثه معاینه و به صورت سرپایی درمان شدند و علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.

پسری پدرش را با اسلحه شکاری به قتل رساند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا از قتل یک مرد در هادی‌شهر خبر داد و گفت: پسری پدرش را با اسلحه شکاری به قتل رساند.

یوسف احمدی اظهار کرد: به دنبال یک درگیری خانوادگی در شهر هادی‌شهر پدر خانواده با ضرب گلوله اسلحه شکاری به قتل رسید.

وی افزود: ضارب که فرزند پسر این خانواده بوده، دستگیر شده و تحقیقات بیشتر درباره ابعاد این پرونده ادامه دارد.

دستگیری سه زورگیر مسافرکش‌نما

معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه زورگیر مسافرکش نما که با تهدید و آدم ربایی از سوژه‌هایشان زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

مرتضی نثاری اظهار کرد: چندی قبل پسر جوانی با حضور در اداره ۱۱ یازدهم پلیس آگاهی تهران با موضوع آدم ربایی، زورگیری از سرقت رفتن وسایل و خالی کردن حسابش از سوی سه زورگیر مسافرکش نما اعلام شکایت کرد.

وی اضافه کرد: شاکی پرونده که جوان ۲۸ ساله‌ای بود اظهار کرد، در میدان آزادی قصد رفتن به شهرستان شهریار را داشتم و منتظر تاکسی بودم که خودرو تیبا سفید رنگ با دو سرنشین مرد جلوی راهم توقف کردند و فکر کردم مرد جوان مسافرکش و دو مرد دیگر مسافر هستند به همین خاطر سوار بر خودروی تیبا شدم.

وی خاطرنشان کرد: در طول مسیر ناگهان دو سرنشین خودرو به طرف من حمله‌ور شدند و با سلاح سرد تهدیدم کردند و تازه متوجه شدم در باند زورگیران مسافرکش نما گرفتار شدم. سارقان با تهدید گوشی موبایل، کوله پشتی و کیف پولم را گرفتند و حتی رمز کارت بانکی‌ام را از من گرفتند و سپس آن‌ها موجودی حسابم را خالی در ادامه در منطقه تهران‌پارس من را از خودرو به بیرون انداختند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان با توجه به ماجرای زورگیری و آدم‌ربایی که متهمان انجام داده بودند، تحقیقات را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و در بررسی‌ها مشخص شد دزدان با کارت بانکی سرقت شده به چند مغازه طلافروشی رفته و اقدام به خرید طلا کردند و در ادامه نیز به پمپ بنزین رفته و از کارت بانکی سرقتی در پمپ بنزین استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات انتظامی تصاویری از متهمان به دست آمد، افزود: با شناسایی پلاک خودرو، توقیف خودروی تیبا در سامانه پلیس ثبت و خودروی تیبا توسط مأموران کلانتری ۱۰۸ نواب متوقف و راننده آن در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: متهم در تحقیقات ابتدا خود را منکر هرگونه سرقت می‌دانست، اما وقتی در برابر دو نفر از شاکیان پرونده قرار گرفت به سرقت‌های خود اعتراف کرد و اظهار کرد با همکاری دو نفر از همدستانش مرتکب اعمال مجرمانه شده است.

وی با اشاره به اینکه مخفیگاه دو متهم دیگر در ادامه تحقیقات پلیسی شناسایی و درعملیات‌های منسجم هر دو دستگیر شدند، اضافه کرد: با دستور قضائی کشف سایر جرایم مشابه ادامه دارد.

کد خبر 467934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.