جریمه ۵۱۰ هزار ریالی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی در انتظار جریمه ۵۱۰ هزار ریالی باشند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار کرد: خودروهای شخصی که چهار سال از تاریخ تولید آنها گذشته باید معاینه فنی داشته باشند.

وی افزود: رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که برگ معاینه فنی معتبر نداشته باشد، ممنوع است، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند وسیله نقلیه خویش را برای انجام معاینه فنی در مراکز فنی مجاز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط لازم، برگ یا برچسب معاینه دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان ادامه داد: این گواهی که مدت اعتبار آن و مشخصات وسیله نقلیه در آن درج می‌شود باید بر سطح درونی قسمت بالای سمت راست شیشه جلو و یا بر روی پلاک وسیله نقلیه، بر حسب اعلام مراجع مربوط، نصب یا قرار داده شود، به نحوی که برای کنترل مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه قابل دیدن باشد.

سرهنگ محمدی گفت: جریمه خودروهای شخصی فاقد معاینه فنی ۵۱۰ هزار ریال است و خودروهای سنگین نیز باید هر سه ماه یک بار نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در طول مدتی که برچسب یا برگ معاینه فنی اعتبار دارد، در صورت بروز نقص فنی، مالک موظف است برای رفع نقص اقدام کند در غیر این صورت در صورت مشاهده پلیس غیر از اعمال قانون در صورت نیاز با اخذ پلاک و نصب پلاک تعمیری، خودرو به تعمیرگاه اعزام خواهد شد.

کد خبر 467904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.