مهلت ۲۴ ساعته برای برکناری ترامپ

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به معاون رئیس جمهوری این کشور ۲۴ ساعت فرصت داد تا با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی، ترامپ را برکنار کند.

به گزارش ایمنا، نانسی پلوسی شامگاه یکشنبه در نامه‌ای به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان این مطلب را مطرح و تصریح کرده است در غیر این صورت ترامپ استیضاح خواهد شد.

در نامه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روند استیضاح اینگونه توضیح داده شده است که ابتدا استنی هایر رهبر اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان خواستار موافقت یکپارچه برای ارائه قطعنامه جیمی راسکین عضو دموکرات این مجلس می‌شود.

این قطعنامه معاون رئیس جمهوری را به تشکیل و حرکت کابینه برای فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی برای اعلام عدم توانایی رئیس جمهوری در اجرای وظایف خود فرا می‌خواند، پس از آن معاون رئیس جمهوری بلافاصله اختیارات خود را به عنوان سرپرست ریاست جمهوری در دست می‌گیرد.

در صورت عدم رضایت یکپارچه، اینگونه برنامه‌ریزی شده است که روز بعد در صحن ارائه شود. به این ترتیب، از مایک پنس معاون رئیس جمهوری خواسته شده است ظرف ۲۴ ساعت پاسخ دهد.

در مرحله بعدی، قطعنامه استیضاح به صحن خواهد آمد و روند آن ادامه خواهد یافت.

پلوسی در نامه خود تاکید کرده است: در محافظت از قانون اساسی و دموکراسی خود، فوری عمل خواهیم کرد، زیرا این رئیس جمهوری تهدیدی قریب الوقوع برای هر دو است. هرچه روزها می‌گذرد، وحشت حمله مداوم به دموکراسی ما توسط این رئیس جمهوری شدت می‌گیرد و نیاز فوری به اقدام نیز بیشتر می‌شود.

به دنبال شورش هواداران ترامپ در ۱۷ دی‌ماه و تسخیر کنگره آمریکا، نمایندگان دموکرات در پی برکناری فوری او هستند و این کار را از طریق اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی یا استیضاح دنبال می‌کنند.

منبع: برنا

کد خبر 467756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.