سازمان انرژی اتمی در حال طراحی راکتوری مشابه با آب سنگین اراک است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نحوه اجرای قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت" با حضور معاونین سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه بررسی شد.

وی افزود: همچنین بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی در این جلسه گزارشی از نحوه اجرای مواد مختلف این طرح ارائه و تاکید کرد که غنی سازی ۲۰ درصد وفق ماده یک قانون اجرا شده و به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم رسیده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: طبق گفته کمالوندی، سازمان انرژی اتمی بر اساس زمانبندی در حال طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک است، همچنین در راستای ماده ۵ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در حال تدوین جدول زمانبندی طراحی راکتور هستند که به زودی به کمیسیون ارائه خواهد شد. همچنین نصب سانتریفوژ IR2M آغاز شده است.

عمویی گفت: محسن بهاروند، معاون حقوقی وزارت خارجه در این جلسه تاکید کرد که وزارت امور خارجه در همه مراودات بین‌المللی روشن کرده است که مسیر کامل قانونی شدن "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" طی شده و به طرف‌های خارجی اجازه خدشه بر این قانون را نمی‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات اجزای مختلف دولت از جمله سازمان انرژی اتمی در آغاز اجرای این قانون، بر ادامه همکاری دولت و مجلس در اجرای آن تاکید کردند.

کد خبر 467753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.