بعضی چک‌های شهرداری تهران از دهه ۶۰ تاکنون نکول نشده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: تعداد زیادی از چک‌ها از دهه شصت شهرداری تهران تاکنون در شهرداری نکول نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه صحن علنی شورا گفت: امروز بحث لایحه محرک اقتصادی دو که به لایحه قبلی اضافه شد را در دستور کار داشتیم. لایحه قبلی ۲۰ بند داشت و به این لایحه جدید ۱۰ بند دیگر اضافه شده است که به واسطه آن درآمد شهرداری که در دوران کرونا کاهش یافته مقداری بیشتر شود.

وی ادامه داد: اما برای برخی از اعضا نسبت به نحوه رسیدگی به این لایحه در کمیسیون‌ها حساسیت ایجاد شده بود و اعتراضاتی داشتند. در نتیجه در ابتدا بحث‌هایی شد و بعد از ارائه نظرات اعضا تصمیم گرفتم که دستور ادامه پیدا کند و اعضا نسبت به بندهایی که اعتراض دارند نظرات خود را اعلام کنند.

هاشمی گفت: اعضا به ماده ۲۱ و ۲۵ که مربوط به اسناد نوکول شده قدیمی است اعتراض داشتند چرا که تعداد زیادی از این چک‌ها از دهه شصت تاکنون در شهرداری نوکول نشده است و این مساله بخش عمده جلسه امروز را به خود اختصاص داد.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به صدور مجوز ساخت و ساز در لایحه محرک اقتصادی برای ۲۰۰ باغ گفت: بحث باغات نیست، بلکه می‌خواهند با سرعت بیشتری تصمیم گیری کنند. قطعاً ما نمی‌توانیم به‌طور قانونی مجوز ساخت باغات را بدهیم و تنها در حدی که قانون اجازه می‌دهد می‌توانیم عمل کنیم. مهم این است که در این بخش با سرعت عمل کنند تا تکلیف مردم روشن شود و بتوانند بهتر پروانه‌ها را دریافت کنند.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارنظر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر کمک یک میلیارد دلاری دولت به شهرداری در زمینه حمل و نقل عمومی گفت: منظور ایشان این نبود و از صحبت‌های آقای جهانگیری برداشت غلط شد. این کمک مربوط به فاینانس دو میلیارد دلاری برای تأمین واگن تمام کلانشهرها است که یک میلیارد آن برای تهران و یک میلیارد آن برای شهرهای دیگر بوده است. در حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای تهران است که به دلیل فاینانس بودن و با توجه به تحریم‌ها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

او ادامه داد: آقای جهانگیری این موضوع را درست گفتند اما باید اضافه می‌شد که این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است. برخی این مساله را تقصیر شهرداری می‌دانند که پیگیری نکرده و برخی وزارت کشور را مقصر می‌دانند چون بانی آن است.

هاشمی گفت: این موضوع مشکلی است که با دولت دوازدهم داریم و اکثر مصوبات بسیار خوبشان به نتیجه نرسیده است. از طرفی دولت می‌گوید مصوبات را دادیم از این طرف شهرداری نتوانسته مصوبات را نقد کند و این باعث شده است که سوءتفاهم پیش بیاید که این بی‌عرضگی مربوط به کدام بخش است. آیا مربوط به ناهماهنگی در دولت است یا بی‌عرضگی در شهرداری است که این سهم را ۵۰ - ۵۰ می‌دانم.

هاشمی افزود: چهار مصوبه بسیار عالی برای اتوبوس داشتیم که در آخرین آن‌ها با تهاتر نفت مقرر شد اتوبوس تأمین شود. در همین مصوبه آمده است که بعد از دو هفته آئین نامه مصوبه را ابلاغ می‌کنند اما اکنون بیش از یک ماه گذشته و هنوز ابلاغ نشده است. اصولاً در سیستم دولت به ویژه مصوبات بین بخشی ناهماهنگی وجود دارد و هماهنگی بین دستگاه‌ها در دولت بسیار ضعیف است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: البته پیگیری ما در شهرداری تهران نیز آنگونه که باید نیست. در گذشته می‌گفتم باید جسارت وجود داشته باشد، الان می‌گویم هم باید جسارت و هم سماجت وجود داشته باشد. ما در سماجت کم آوردیم و از آقای حناچی خواهش می‌کنم سماجت خود را نسبت به پیگیری مصوبات دولت افزایش دهد. کاری به جسارت ایشان نداریم، سماجت خود را تقویت کند.

وی درباره نامه‌ای که به خواهر خود فائزه هاشمی نوشت گفت: صحبت‌هایی که از فائزه منتشر شد دل اکثر دوستداران آیت الله هاشمی و خانواده ما را نیز رنجاند. نامه‌ای سرگشاده به او نوشتم از ایشان خواستم دلیل این چند کلمه‌ای که در مورد پیروزی ترامپ گفته بودند از مردم ایران عذرخواهی کند چرا که ترامپ برای کشور ما چیزی جز ترور، تهدید، بدعهدی و توهین نداشت.

هاشمی گفت: شاید به دلیل مشکلاتی که برای خود و خانواده ایشان وجود داشته ناراحت بوده و این مساله را مطرح کرده اما این صحبت‌ها نه مورد تأیید خانواده و نه مورد تأیید حزب کارگزاران سازندگی است. از طرف خانواده از بابت این موضوع پوزش می‌خواهم.

کد خبر 467649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.