مدیریت صحیح ترافیک با سیستم تلماتیک

شورای شهر پراگ برای مدیریت هرچه بهتر ترافیک شهر سیستم‌های تلماتیک را فراهم آورده اند که از طریق آن‌ها انتقال اطلاعات راه‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر پراگ چک، خبر از خریداری دو سیستم تلماتیک داده‌اند که با استفاده از آن‌ها رانندگان می‌توانند اطلاعات دقیق مربوط به ترافیک را در کوتاه‌ترین لحظه ممکن دریافت کنند و به این ترتیب ادامه مسیر خود را با توجه به شرایط تعیین کنند. علاوه بر این، سیستم جدید نقش بسزایی در هدایت ترافیک در مواقع اورژانسی نظیر تصادفات یا بستن اجباری راه‌ها دارد.

پیش از نیز شهر پراگ از سیستم‌های مشابه تلماتیک را در مقیاس کوچک برای بررسی ارتفاع وسایل نقلیه هنگام عبور از پل‌های راه آهن و همچنین نظارت بر مسیرهای اتوبوس بهره برده بود.

تلماتیک از ترکیب دو کلمه "tele" به معنای از راه دور و informatics به معنای داده‌ورزی یا علم اطلاعات و پردازش اطلاعات و مهندسی سامانه‌های اطلاعاتی است.

در واقع تلماتیک به معنای انتقال اطلاعات از مسافت دور است؛ این تکنولوژی داده محور برای صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است، اما در حیطه حمل و نقل با عملکرد انتقال طیف وسیعی از اطلاعات وسایل نقلیه در مکان‌های دور از دسترس باعث افزایش بهره‌وری و افزایش استاندارهای خدمات به رانندگان شده است.

تلماتیک علاوه بر اینکه دسترسی به اطلاعات را آسان‌تر می‌کند، است بلکه در شناسایی مناطق تردد برای بهبود عملکرد رانندگان وسایل نقلیه نیز ضروری است. این سیستم حتی در بحث تعمیرات ناوگان‌های نقلیه تأثیر مثبتی دارد به طوری که می‌توان زمان تعویض و بررسی قطعات را به مدیریت مربوطه اطلاع دهد و از وقوع بسیاری از خرابی‌ها پیشگیری کند.

کد خبر 467371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.