کلاهبرداری میلیاردی با جعل عنوان مقامات دولتی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با جعل عنوان یکی از مقامات دولتی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی کرده بود در عملیات ضربتی کارآگاهان این پلیس خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ حسین ترکیان، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی با شیوه جعل عنوان مقامات دولتی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی راننده آژانس تاکسی تلفنی بوده و فرد کلاهبردار در پوشش مسافر اعتماد وی را جلب و با معرفی خود به عنوان یکی از مقامات دولتی مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بابت برنده شدن در مزایده خودرو یکی از ارگان‌های دولتی از وی دریافت و پس از آن متواری شده و دیگر به تماس‌های شاکی پاسخ نداده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پس از انجام تحقیقات گسترده سرانجام هویت اصلی متهم به دست آمد و کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را طی یک عملیات ضربتی در منزلش دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به کشف تعدادی نامه و اوراق جعلی مربوط به ارگان‌های دولتی از منزل این کلاهبردار، اظهار کرد: وی در تحقیقات صورت گرفته به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها، گفت: در صورتی که افرادی با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می‌توانند برای پیگیری شکایت خود و شناسایی متهم به اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه نمایند.

کد خبر 467317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.