فراکسیون گردشگری مجلس تقویت می‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها در خصوص ارتقای اداره‌کل پارلمانی به معاونت، بیان کرد: با تبدیل سازمان به وزارتخانه نیاز به تقویت حوزه پارلمانی بود و این تغییر ساختار نیز بر همین اساس صورت گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، جواد واحدی ارتقای سطح پارلمانی را برای افزایش ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: اعضای خوش‌ذوق و بابرنامه فراکسیون گردشگری به‌دنبال تقویت این فراکسیون هستند.

او با اشاره به پیگیری وزیر میراث فرهنگی برای تقویت حوزه پارلمانی، افزود: برای ارتباط بیشتر با مجلس شورای اسلامی و پیگیری مسائل از سوی نمایندگان نیاز بود که سطح پارلمانی از اداره‌کل بالاتر بیاید.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها بابیان اینکه هرچقدر ارتباط مجلس با وزارتخانه بیشتر باشد به نفع سه حوزه وزارتخانه خواهد بود، تصریح کرد: در مسائلی ممکن است دولت نتواند کمکی کند، اما دست مجلس برای کمک بازتر باشد. کما اینکه تمامی وزارتخانه‌ها معاونت پارلمانی مستقل دارند و ما هم باید این کار را انجام می‌دادیم.

او درباره ارتباط با اعضای فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: آقای دشتی اردکانی رئیس و آقای محسنی بندپی نایب‌رئیس فراکسیون از استان‌های یزد و مازندران هستند که جزء استان‌های گردشگری کشور محسوب می‌شوند. سایر اعضا نیز از استان‌های گردشگر پذیر انتخاب شده‌اند. به‌طور کل فراکسیون خوش‌ذوق و با برنامه‌ای شکل‌گرفته که تمامی اعضا به دنبال تقویت آن هستند.

واحدی با اشاره به برگزاری نشستی با اعضای فراکسیون، گفت: با پیگیری‌های علی اصغر مونسان نشستی با اعضای فراکسیون برگزار شد که بسیار نتیجه‌بخش بود. در این نشست تمامی وضعیت وزارتخانه، مسائل، مشکلات و خسارات وارد شده به صنعت گردشگری و فعالان آن به دلیل شیوع ویروس کرونا برای نمایندگان از سوی وزیر تشریح و تبیین شد.

او عنوان کرد: با این توضیحات وضعیت بودجه و وخامت خسارات وارد شده به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای نمایندگان شفاف و روشن شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها با اشاره به ارتباط دوسویه‌ای که بین وزیر میراث فرهنگی و نمایندگان مجلس برقرار است، اضافه کرد: این ارتباط موجب کمتر شدن بسیاری از مشکلات شده است و اکثر نمایندگان از مباحث بودجه‌ای وزارتخانه اطلاع دارند که این موضوع به نقش پررنگ شخص وزیر در تبیین قضایا برمی‌گردد.

او افزود: اعضای فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی نیز برای این‌که بتوانیم در تبصره‌های بودجه چند حکم برای وزارتخانه بگیریم کمک‌های لازم را انجام دادند.

کد خبر 467076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.