متلاشی شدن باند اسکیمر ۳۰ میلیاردی

انهدام باند قاچاق اسلحه، تهدید و اخاذی زن جوان، هتک حیثیت در فضای مجازی، کشف ۵۲ هزار لیتر روغن پایه قاچاق، متلاشی شدن باند اسکیمر ۳۰ میلیاردی و کشف بیش از شش تن مواد مخدر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس "پاوه" پس از اطلاع از فعالیت یک باند قاچاق سلاح و اینکه اعضای آن قصد انتقال تعداد قابل توجهی اسلحه از کشورهای همجوار به داخل استان را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر جاویدان ادامه داد: مأموران پلیس امنیت عمومی "پاوه" با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی مسیر تردد اعضای باند در محور "باینگان" شده و با همکاری مأموران انتظامی این شهر و ایستگاه بازرسی "ملندر" توانستند خودروی قاچاقچیان را پس از مدتی تعقیب و گریز متوقف کنند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو پراید اعضای باند، ۱۷ قبضه اسلحه به همراه دو هزار و ۵۰۰ عدد فشنگ کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری هر سه عضو باند، از معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

تهدید و اخاذی زن جوان

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده تهدید و اخاذی از زن جوان دارابی در کمترین زمان خبر داد و گفت: با مراجعه خانمی جوان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان داراب قرار گرفت.

حشمت سلیمانی ادامه داد: طبق اظهارات شاکیه شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ شروع به ارسال پیام برای وی کرده است و سپس با ادعای اینکه از شاکیه تصاویر بدون حجاب در اختیار دارد، قصد اخاذی مبلغ ۵۰ میلیون ریال را از وی داشت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی و دستگیری متهم در کمترین زمان شدند. در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکیه عنوان کرد.

هتک حیثیت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و انتشار اکاذیب در خصوص یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد و گفت: با شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی آن‌ها و نیز ارسال مطالب توهین و تهدیدآمیز از طرف فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

روح الله شهبازی پور ادامه داد: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکیه تحقیق به عمل آمد و وی عنوان کرد که فردی ناشناس با شماره‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی تصاویر خصوصی وی را برای دوست و آشنایان ارسال کرده که این کار باعث بی‌آبرویی و هتک حیثیت وی شده و با خواسته‌های نامعقول از شاکیه، وی را تهدید نموده که این امر موجب نگرانی شاکیه شده و از این پلیس تقاضای رسیدگی کرده است.

این مقام مسئول افزود: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی در فضای مجازی متهم که نامزد سابق شاکیه بود، شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، اعتماد در فضای مجازی به افراد یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که جامعه با آن روبرو است، شهروندان باید در فضای مجازی نسبت به اسناد و تصاویر شخصی که در اختیار دیگران قرار می‌دهند حساسیت بیشتری به خرج دهند و هیچ‌گاه تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و نسبت به تنظیم محرمانگی آن درشبکه‌های اجتماعی هوشیار باشند.

کشف ۵۲ هزار لیتر روغن پایه قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و توقیف دو کامیون حامل ۵۲ هزار لیتر روغن پایه قاچاق توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد و گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان تبریز به زنجان در یک عملیات به دو دستگاه کامیون کشنده مشکوک شده و با تمهیدات پلیسی آن‌ها را متوقف کردند.

ایرج خانی‌پور افزود: در بازرسی از کامیون‌های مذکور جمعاً ۵۲ هزار لیتر روغن پایه قاچاق کشف شد، ارزش محموله قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان بیش از چهار میلیارد ریال برآورد شده است و در این عملیات دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

متلاشی شدن باند اسکیمر ۳۰ میلیاردی در پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری چهار نفر که به وسیله دستگاه اسکیمر موفق شده بودند، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از کارت شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کنند خبر داد.

داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم، کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، افزود: در این رابطه بیش از ۵۰ نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کردند و تقاضای پیگیری پرونده خود را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت اظهارات شکات، پرونده تشکیل شد و به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت، در بررسی پرینت حساب بانکی مالباختگان پرونده، مشخص شد بیش از ۳۰ میلیارد ریال از طریق اسکیمر (کپی غیرمجاز از کارت بانکی) از حساب آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: پس از بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی متهمین شناسایی شدند و هویت آن‌ها برای پلیس محرز و با ادامه تحقیقات مشخص شد که فعالیت مجرمانه این کلاهبرداران بسیار گسترده بوده و با تشکیل باند در مناطق مختلف تهران بزرگ و استان‌های همجوار در پوشش مشاغل مختلف اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی مأموران، مخفیگاه متهمان مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضائی هر چهار نفر از اعضای باند طی یک اقدام عملیاتی دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات کامل موجود در پرونده، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به کپی کردن بیش از ۵۰ کارت عابر بانک و برداشت ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد از این طریق اعتراف کردند.

معظمی گودرزی تاکید کرد: افراد باید در هنگام خرید شخصاً از دستگاه کارت خوان برای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آنکه جز حقوق همه شهروندان است، استفاده کنند و این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک جهت گزارش می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با ما در ارتباط باشند.

کشف بیش از ۶ تن مواد مخدر به همت مرزبانی

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از شش تن انواع مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این عملیات‌ها در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرز و برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر در سرحدات کشور انجام می‌شود.

احمدعلی گودرزی اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرز و برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر در سرحدات کشور، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در منطقه "مرزس مکسوخته" سراوان مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند و کشف محموله مواد مخدر در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی افزود: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، مسیرهای تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور مشخص و در راستای مقابله با سوداگران مرگ چندین تیم پوششی و عملیاتی از مرزداران هنگ مرزی سراوان با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله بزرگ مواد مخدر را کشف کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله مواد مخدر را وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند با مخفی کردن محموله مواد مخدر از محل متواری می‌شوند و مرزداران در این عملیات موفق می‌شوند، مقدار شش تن و ۱۶۰ کیلوگرم تریاک و ۴۳۹ کیلوگرم حشیش به همراه مقادیری سلاح و مهمات مربوطه را کشف کنند.

کد خبر 466946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.