کاشت یک هزار اصله درخت در فضای سبز شهری آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک هزار اصله درخت در فضای سبز این شهر توسط شهرداری کاشته شده است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری بیش از یک هزار اصله درخت همچون نارنج، عنبر سائل، افرا، شب خسب، صنوبر، توت و سایر درختان در فضای سبز شهری کاشته شده است.

وی افزود: طی این مدت حدود ۱۰ هزار جعبه نشا گل فصلی تولیدی همیشه بهار و بنفشه در فضای سبز این شهر توسط شهرداری کاشته شده است.

شهردار آستارا ادامه داد: این درختان و گل‌های فصلی در کوی فرهنگیان، شهرک عباس آباد، پارک دانشجو، طرح سالم سازی ساحل سفیر امید، میادین، بلوارها و ورودی شهر کاشته شده است.

معیتی عنوان کرد: ۷۰ درصد از نشای گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری در فضایی به مساحت دو هزار مترمربع تولید شده و مابقی گل‌ها و درختان خریداری شده است.

وی یادآور شد: شاخ زنی درختان پرخطر توسط واحد فضای سبز با همکاری اداره برق در فصل پاییز انجام شده است.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: مجموع فضای سبز شهری آستارا ۶۲ هکتار است که از این مقدار ۳۵ هکتار شامل پارک‌ها می‌شود و برای آبیاری فضای سبز، از آب چاه استفاده می‌شود.

معیتی گفت: شهرداری آستارا در سال ۱۳۹۸ در مجموع برای ارتقای فضای سبز شهری بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است و ۲۳ کارگر شهرداری آستارا، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

وی از شهروندان خواست، به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز شهری از کندن گل‌ها، قطع درختان و رها کردن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 466785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.