مراکز مشاوره ازدواج و خانواده به ۵۰۰ مرکز افزایش می‌یابد

معاون توسعه اجتماعی معاونت جوانان گفت: در حال حاضر تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده وابسته به وزارت ورزش و جوانان ۳۵۰ مرکز است که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ مرکز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، اعظم کریمی، با اشاره بر افزایش تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد این مراکز حدود ۳۵۰ عدد در سراسر کشور است که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ مرکز افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون توسعه اجتماعی معاونت جوانان درباره نحوه کسب مجوز تأسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، افزود: متقاضیان ابتدا باید پروانه اشتغال از سوی نظام روانپزشکی کشور را داشته باشند و پس از قبولی در مصاحبه، به عنوان مجریان و متخصصان امر مشاوره تحت عنوان مراکز مشاوره وابسته به وزارت ورزش فعالیت خواهند کرد. به علاوه وزارت ورزش و معاونت جوانان نیز همواره به صورت مداوم دوره‌های آموزشی ویژه این مشاوران را برگزار می‌کند تا مسائل و دغدغه‌های به روز زوجین مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص نحوه مراجعه زوجین به این مراکز تصریح کرد: آدرس و اسامی تمامی مراکز مشاوره وزارت ورزش سراسر کشور، در صفحه اول سایت وزارت ورزش موجود است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سایت آدرس و شماره تلفن مراکز مد نظر خود در شهر و محل زندگی خود را یافت کنند.

معاون توسعه اجتماعی معاونت جوانان با اشاره بر دیگر اولویت‌های معاونت جوانان در حوزه افزایش آمار ازدواج عنوان کرد: یکی از تأکیدات و اقدامات مدنظر معاونت جوانان در حوزه افزایش ازدواج موضوع مشاوره حین و پس از ازدواج است. به طور کلی معاونت جوانان در برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه برای حل مسائل سال‌های ابتدایی زندگی زوج‌ها اقدامات خوبی انجام داده و خوشبختانه برگزاری این دوره‌ها مورد استقبال زوج‌های جوان نیز قرار گرفته است.

کریمی به مهر گفت: با توجه به وجود بحران جمعیتی در کشور و لزوم افزایش فرزندآوری، معاونت جوانان دوره‌های اقناع زوجین به فرزندآوری، روش‌های تربیت فرزندان، کلاس‌های آموزشی نحوه صحیح فرزند پروری و خدمات مشاوره به والدین را برای هموطنان فراهم کرده و این دوره‌های به طور مداوم به صورت مجازی و آنلاین یا توسط مراکز مشاوره برگزار می‌شود.

کد خبر 466651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.