۵۲ درصد املاک آموزش و پرورش فاقد سند است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش کشور ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ میلیون ملک دارد که متأسفانه ۵۲ درصد املاک آموزش و پرورش فاقد سند است لذا رویکرد آموزش و پرورش تسریع در مستندسازی این املاک است.

به گزارش ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در این جلسه، اظهار کرد: یکی از استان‌هایی که نمایندگان آن در مجلس، به طور جدی از آموزش و پرورش حمایت می‌کنند، نمایندگان آذربایجان غربی هستند.

وی گفت: آموزش و پرورش کشور ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ میلیون ملک دارد که متأسفانه ۵۲ درصد املاک آموزش و پرورش فاقد سند است لذا رویکرد آموزش و پرورش تسریع در مستندسازی این املاک است.

احمدی لاشکی گفت: پیشگیری از تعرض به املاک آموزش و پرورش ضروری است و اغلب این املاک بدون سند با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت، مستند خواهند شد.

معاون وزیر ادامه داد: ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش مربوط به حقوق کارمندان است و بودجه‌ای برای دیگر مسائل باقی نمی‌ماند لذا نگاه ویژه نمایندگان مجلس در این خصوص راهگشاست.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش آذربایجان غربی ۳۹۰۵ ملک دارد که ۱۵۰ ملک فاقد سند است و باید نسبت به اخذ سند اقدام گردد.

احمدی لاشکی با اشاره به قانون جذب نیروی‌های حق‌التدریس، نهضت سواد آموزی، خرید خدمت و پیش دبستانی گفت: اولین گروه از تبصره ۱۰ ماده ۱۷ از یک بهمن ۹۹ راهی دانشگاه فرهنگیان می‌شود و پس از موفقیت در یک دوره یکساله استخدام می‌شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کل این افراد مشمول این تبصره در کشور ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر می‌باشد. و تا پایان برنامه ششم توسعه، افرادی که مشمول قانون جذب نیروی‌های حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی هستند، جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد خبر 466629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.