تشکیل جلسات اضطراری برای بازگشت اختیارات شوراها در لایحه ارزش افزوده

سرانه‌های خدماتی مسکن مهر شهرک پاسداران، ضرورت ایجاد روگذرهای اتوبان شهید باقری و درخواست برگزاری جلسات اضطراری برای بازگرداندن اختیارات نهاد شوراهای شهر در لایحه ارزش افزوده سه تذکر رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران نسبت به بی توجهی مسئولان مربوطه به تأمین سرانه‌های خدماتی در مسکن مهر شهرک پاسداران واقع در منطقه ۲۱ تذکر داد و خواستار رفع این معضل با تشکیل جلسه‌ای بین مدیریت شهری و مسئولان دولتی شد.

وی با اشاره به بازدیدی که از شهرک پاسداران کرده است گفت: این شهرک با ۲۵۰۰ واحد مسکونی در راستای سیاست مسکن مهر ساخته شده است و اکنون حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت در آنجا ساکن هستند.

سالاری ادامه داد: متأسفانه سرانه آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی بجز یک مسجد در این شهرک وجود ندارد و تمام دانش آموزان این شهرک که با تهران نیز فاصله دارد، مجبورند برای تحصیل به محدوده‌ها و محلات مجاور بروند.

وی تصریح کرد: جالب اینجاست که اخیراً ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در آنجا شروع شده است بدون اینکه کم‌ترین توجهی به تأمین سرانه‌های خدماتی شود و این یعنی ساکن شدن حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵۰۰ واحد مسکونی، بدون مدرسه و سایر سرانه‌های خدماتی، لذا تذکر من به مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در تأمین سرانه‌های خدماتی بخصوص وزارت راه و شهرسازی، سازمان زمین شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که به صورت مستقیم مسئولیت تأمین سرانه‌های این شهرک را دارند بابت این امر است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه ساکنان این شهرک از خدمات شهرداری تهران رضایت داشتند، اظهار داشت: هرچند تأمین سرانه‌های مذکور مسئولیت شهرداری تهران نیست اما قرار شد برای حل این مشکل ما با حضور ریاست شورای شهر و شهردار با مسئولین مربوطه جلسه‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت ایجاد روگذرهای اتوبان شهید باقری از بی توجهی شهرداری تهران نسبت به این موضوع مهم که منجر به کاهش گره ترافیکی محدوده شرق تهران می‌شود انتقاد کرد.

وی ادامه داد: علی رغم جلساتی که ما و کمیسیون عمران و حمل و نقل از ابتدای امسال در منطقه ۴ و معاونت عمران شهرداری داشتیم، متأسفانه اکنون که در آستانه پایان سال قرار داریم در این خصوص هیچ اقدامی نشده است و من ده‌ها بار از شهردار منطقه ۴، معاونت عمرانی و شهردار تهران این موضوع را پیگیری کردم و اکنون ناچارا در صحن شورا تذکر می‌دهم.

سالاری افزود: در حال حاضر عملکرد نامناسب دوربرگردان‌های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تردد در این معبر بزرگراهی را با ترافیک سنگین و تغییر مداوم خطوط حرکتی توسط خودروها مواجه کرده و سبب به وجود آمدن مشکلات ترافیکی شده است.

سالاری در ادامه با اشاره به بازگشت لایحه مالیات بر ارزش افزوده از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، خطاب به ریاست شورای شهر تهران خواستار برگزاری جلسات اضطراری برای بازگرداندن اختیارات نهاد شوراهای شهر کشور شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مباحثی که در جلسه امروز هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد، من از شخص آقای هاشمی، هم به لحاظ جایگاه ایشان به عنوان رئیس شورای شهر پایتخت و هم با توجه به شخصیت حقیقی خود درخواست دارم، تعامل مؤثری در این خصوص با نهادهای مربوطه داشته باشند تا بتوانیم با برگزاری جلسات اضطراری از فرصت یک هفته‌ای موجود برای همراه کردن نمایندگان مجلس با خود استفاده کنیم.

سالاری افزود: از نمایندگان و ریاست مجلس درخواست دارم که در خصوص بازپس‌گیری اختیارات نهاد شوراها پافشاری کرده و از این نهاد مردمی صیانت کنند.

کد خبر 466616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.