شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آماده همکاری با طرح شهروند دیپلمات است

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: طرح شهروند دیپلمات نیاز به کار و پختگی دارد. با اجرا شدن این طرح، مجالی برای استفاده از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف برای توسعه ارتباطات بین‌المللی اصفهان فراهم می‌شود.

مژگان یزدیانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح شهروند دیپلمات، اظهار کرد: کنسرسیوم دانشگاه‌های اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با هدف تقویت ارتباطات بین‌المللی و جهانی‌کردن فعالیت‌های پنج عضو این کنسرسیوم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کنسرسیوم پنج عضو دارد که دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه هنر و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان عضو این کنسرسیوم هستند و هر کدام ارتباطات بین‌المللی خوب و مؤثری داشته‌اند. قرار است این اعضا برای کمک به پیشبرد ارتباطات بین‌المللی شهر اصفهان فعالیت‌های خود را در قالب یک کنسرسیوم هماهنگ کرده تا بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر بیشتر استفاده کنند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت‌های بین المللی خوبی دارد

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان ظرفیت‌های بین‌المللی بسیار خوبی دارد، اضافه کرد: شهر اصفهان در بعد گردشگری، توریسم، علمی و فناوری پتانسیل‌های فراوان و خوبی دارد که در پیشبرد فعالیت‌های کنسرسیوم کمک بسزایی می‌کند و این پتانسیل‌ها یک توانمندی ارزشمند برای اصفهان محسوب می‌شود.

وی با توضیح اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در عرصه‌های فناوری و نوآوری، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و استارت آپ‌ها، حمایت از کارآفرینان جوان و فارغ‌التحصیل دانشگاهی، فعالیت‌های فراوانی کرده است، تصریح کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بعد بین‌المللی هم سابقه درخشانی دارد و میزبان اولین و تنها مرکز نوع دو یونسکو در زمینه ایجاد و توسعه پارک‌ها با مراکز رشد علم و فناوری است.

یزدیانپور با تاکید بر اینکه در بعد بین‌المللی میزبان چندین کنفرانس شاخص بین‌المللی در زمینه پارک‌های علم و فناوری بوده‌ایم، اضافه کرد: معرفی بعضی شرکت‌های توانمند به بازارهای جهانی و رویدادهای بین‌المللی و دستاوردهای شاخص این شرکت‌ها نیز جزو فعالیت‌های بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکید مدیریت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان به بازارهای خارجی بوده که در این زمینه تلاش‌های مؤثری شده است و با مجامع بین‌المللی تفاهم‌نامه‌های خوبی داریم.

شهرک علمی و تحقیقاتی آماده همکاری با طرح شهروند دیپلمات است

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با توضیح اینکه طرح شهروند دیپلمات از طرف شهرداری اصفهان مطرح شد، افزود: این طرح نیاز به کار و پختگی دارد و با اجرا شدن این طرح مجالی برای استفاده از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف برای توسعه ارتباطات بین‌المللی اصفهان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها می‌توانند به عنوان اثرگذاران تحقق طرح شهروند دیپلمات ایفای نقش کنند و سفیر اصفهان برای معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند شهر در سایر کشورها و به ویژه در شهرهای خواهر خوانده در شروع طرح باشند که تاکید شهرداری اصفهان نیز بر همین موضوع است.

یزدیانپور گفت: دفتر روابط بین‌الملل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مجموعه "آ یو ان" آماده همکاری با طرح شهروند دیپلمات است تا به واسطه ارتباطات موجود و ایجاد روابط بین‌المللی جدید به موفقیت این طرح کمک کنیم.

وی تاکید کرد: با معرفی طرح شهروند دیپلمات در شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان که مجموعه شبکه‌ای و بزرگی است و سایر شبکه‌های همکار و همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توان در پیشبرد این طرح کمک کرد. اکنون نیز طرح شهروند دیپلمات در فضای مجازی شهرک علمی و تحقیقاتی به تعدادی از همکاران معرفی شده و با شفاف‌سازی و کار بیشتر می‌توان آن را به نتایج مثبت و مؤثری رساند.

بیشتر بخوانید:

طرح "شهروند دیپلمات" به هدفمندتر شدن ارتباطات علمی کمک می‌کند

طرح "شهروند دیپلمات" باعث ایجاد دیپلماسی علمی می‌شود

کد خبر 466498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.