طرح "شهروند دیپلمات" به هدفمندتر شدن ارتباطات علمی کمک می‌کند

سرپرست مدیریت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: انجام اقدامات در قالب طرح شهروند دیپلمات توسط دانشگاه‌ها در قالب کنسرسیوم و با هماهنگی شهرداری در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به عنوان یک بدنه در قالب این طرح اقدام می‎کند.

حمید میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعداد زیادی از افراد دانشگاهی در خارج از کشور در زمینه آموزشی و پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارتباط دارند. بسیاری از این افراد پذیرفته‌اند که برای شناساندن بهتر اصفهان اقداماتی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی شهرداری و در کنار سایر دانشگاه‌های اصفهان از جمله دانشگاه‌های هنر، اصفهان و صنعتی جلساتی را در این خصوص برگزار کرده است.

سرپرست مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: بسیار مهم است که در اجرای طرح شهروند دیپلمات به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشیم و مشخص باشد که دقیقاً هر دانشگاهی باید چه اقدامی انجام دهد و نقش شهرداری و هر دانشگاه در روند اجرای این طرح مشخص شود. یکی از چالش‌ها در زمینه انجام طرح شهروند دیپلمات، هماهنگی بیشتر است که باید هدفمند صورت گیرد.

میرمحمد صادقی اضافه کرد:: بسیاری از افراد اصفهان را می‌شناسند و حاضر هستند برای شناساندن این شهر اقداماتی را انجام دهند، اما باید مشخص شود که آن‌ها دقیقاً قصد انجام چه کاری را دارند. بنابراین نیاز است که اهداف مشخص و قابل انجام برای افراد تعریف و این طرح با هماهنگی دانشگاه و شهرداری انجام شود.

سرپرست مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به سیستم حکومتی کشورها یادآور شد: بعضی کشورها در این زمینه راغب‌تر هستند و بعضی چندان راغب نیستند که در این حیطه فعالیت کنند، اما در هر صورت لازم است در خصوص طرح شهروند دیپلمات بر اساس ساختار کشورهای هدف، اقدامات مشخصی صورت گیرد.

میرمحمد صادقی ادامه داد: دانشگاه اصفهان، دانشگاه هنر، دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کنسرسیوم هستند و این دانشگاه‌ها از جوانب مختلف و در زمینه حوزه مؤثر خود می‌توانند به شناساندن اصفهان کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: انجام این اقدامات توسط دانشگاه‌ها در قالب کنسرسیوم و با هماهنگی شهرداری در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به عنوان یک بدنه در طرح شهروند دیپلمات و نه به صورت جداگانه اقدام می‌کند.

سرپرست مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: تا قبل از طرح شهروند دیپلمات، با اساتید و پزشکانی در خارج از کشور ارتباط علمی داشتیم، اما با مطرح شدن این طرح می‌توان با آن‌ها هدف‌مندتر صحبت کرد و برای شناسایی بیشتر شهر اصفهان از جمله نیروی عظیم دانشگاهی و ارتباطات علمی آن، اقدامات لازم را انجام داد.

میرمحمد صادقی تاکید کرد: قبلاً اقدامات به صورت پراکنده و خود به خود انجام می‌شد، اما در حال حاضر و با مطرح شدن طرح شهروند دیپلمات چنانچه به خوبی هماهنگ باشیم و بتوانیم از این ارتباطات در سطح بین‌الملل و داخل استفاده کنیم، انجام آن به صورت هدفمند ممکن می‌شود.
 

کد خبر 466013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.