۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
  شلغم چه خواصی دارد؟

یک مشاور طب سنتی درباره خواص فراوان مصرف شلغم و کمک به درمان بیماری‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طبع شلغم گرم و تر است، اظهار کرد: تقویت بینایی، افزایش ادرار، دفع سنگ مثانه، درمان ورم طحال و سوزش ادرار از جمله خواص مصرف شلغم است. ضماد شلغم نیز سبب تسکین دردهای مفصلی و نقرس می‌شود.

وی ادامه داد: شلغم برای رفع ترک پوست بر اثر سرمازدگی و خارش پوست مفید است و خوردن آن باعث کم شدن جوش‌های دوره بلوغ می‌شود.

این مشاور طب سنتی با توضیح اینکه خوردن شلغم برای افرادی که گواتر دارند مجاز نیست، تصریح کرد: شلغم بهترین داروی ضدعفونی‌ کننده و تمیز کننده معده بوده و برای درمان کم‎ خونی مفید است.

وی با بیان اینکه خوردن شلغم در دوران بارداری و شیردهی باعث محکم شدن استخوان کودک می‌شود، خاطرنشان کرد: محکم شدن استخوان کودک، زود درآوردن دندان، زود راه افتادن و مقاوم شدن در برابر ابتلای بیماری‌ها از جمله مزایای مصرف شلغم برای کودکان است.

این مشاور طب سنتی با تاکید بر اینکه آب شلغم برای رفع گلو درد مفید است، اضافه کرد: برای سر باز کردن دمل می‌توان از مرهم شلغم استفاده کرد، مداومت بر خوردن شلغم از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و امراض پیشگیری می‌کند. تخم شلغم نیز برای رفع نفخ بدن موثر است.

وی با توضیح اینکه آش شلغم برای درمان درد مفاصل مفید است، اضافه کرد: افرادی که بیماری دیابت دارند، چنانچه مبتلا به گواتر نباشند می‌توانند شلغم را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه خوردن شلغم در وعده صبحانه برای افرادی که چربی خون آن‌ها بالا است بسیار مفید خواهد بود، گفت: شلغم برای درمان آبسه‎ دندان، برفک دهان اطفال و آسم بسیار مؤثر است و می‌تواند در درمان برخی بیماری‌های دیگر کمک کند.

کد خبر 466495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.