کره جنوبی خبر توقیف نفتکش این کشور توسط ایران را تأیید کرد

مقامات سئول با تأیید خبر توقیف نفتکش این کشور توسط نیروهای دریایی ایران در روز دوشنبه، خواستار آزادی فوری این نفتکش شدند.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام توقیف یک فروند شناور متعلق به کره جنوبی توسط دریادلان این نیرو، صبح امروز (دوشنبه ۱۵ دیماه ۹۹) در آب‌های خلیج فارس آورده است: این نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

در همین راستا، تارنمای خبری سوئیس اینفو گزارش داد که مقامات سئول با تأیید خبر توقیف این نفتکش کره جنوبی توسط ایران خواستار آزادی فوری نفتکش شدند.

گفتنی است که طبق اطلاعیه نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشتی با پرچم کره جنوبی بنام HANKUK CHEMI حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بوده است.

این اطلاعیه با بیان اینکه خدمه‌های این شناور نفتی از ملیت‌های کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند، خاطرنشان کرد که این نفتکش پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی کشور خواهد شد.

در اطلاعیه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه تصریح شده است‌: «توقیف این شناور به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم دادستانی هرمزگان ساعت ۱۰ صبح امروز پانزدهم دی ماه انجام شد».

منبع: مهر

کد خبر 466458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.