وکیل قلابی دستگیر شد

کشف ۱۷۰ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق، دستگیری باند کلاهبرداری و پولشویی، تصادف زنجیره‌ای ۱۰ خودرو در شیراز، به دام افتادن سارقان مسافربرنما و دستگیری وکیل قلابی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

محمد رضا مقیمی افزود: با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی هفته گذشته در کشور انواع کالای قاچاق شامل سوخت، تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، شیر خشک، انواع لوازم خانگی و الکترونیک، دام سبک، انواع ارز و مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه در کشور کشف شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش کالاها و ارز مکشوفه را بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد کردند، همچنین کالاهای مکشوفه به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی و سوخت قاچاق به شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تحویل داده شد و ۱۷ متهم دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری، گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه با دانه درشت‌ها در دستور کار این پلیس قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش این پلیس با اجرای طرح‌های عملیاتی در زمینه مقابله با قاچاق اثر بخش بوده است، برخورد ریشه‌ای با قاچاق مستلزم همکاری سایر سازمان‌های متولی است.

مقیمی با بیان اینکه این پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند، تصریح کرد: مبارزه با پدیده قاچاق از اولویت‌های کاری و مأموریتی این پلیس است و مردم باید در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری باند کلاهبرداری و پولشویی

معاون فضای مجازی و رسانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای باند کلاهبرداری و پول‌شویی در این استان با همکاری نیروهای پلیس فتای استان و صدور دستورات قضائی در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.

حمید نادریان اظهار کرد: با دستگیری این فرد و بررسی محل اختفا تعداد ١١٨ فقره کارت بانکی به همراه اطلاعات بانکی متعلق به افراد مختلف و سایر اقلام مجرمانه در این مرحله از سردسته این گروه کشف شد.

وی افزود: شناسایی گروه متهم کلاهبرداری بانکی در فضای مجازی در استان در دستور کار دستگاه قضائی و پلیس قرار گرفت.

معاون فضای مجازی و رسانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با رصد پلیس تخصصی فتای استان، گروه متهم کلاهبرداری بانکی و پول‌شویی فعال در مرکز استان، شناسایی و با صدور دستور قضائی و تلاش مأمورین انتظامی، فرد اصلی سرشاخه گروه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در بدو دستگیری به ارتکاب افعال مجرمانه منتهی به کلاهبرداری، اقرار و در خصوص برخی جزئیات اقدامات خود نیز مواردی را بیان داشته و تعدادی از همدستان خود را نیز معرفی کرده است.

نادریان خاطرنشان کرد: دادسرای مرکز استان با همکاری متخصص پلیس فتای استان، با صدور دستورات قضائی، در اقدامی ضربتی ضمن رصد و شناسایی فنی، گروه مجرمین فعال کلاهبرداری و پولشویی را دستگیر کردند، متهم ردیف دوم نیز در مخفیگاه خود دستگیر شد و از این متهم تعداد ١٠ فقره کارت بانکی و سامانه‌های رایانه‌ای متعدد برای کارهای مجرمانه کشف شد، سایر همدستان متهم اصلی در این گروه نیز شناسایی شده و با تحت رصد قراردادن محل اختفا، آنان نیز دستگیر و تعقیب قضائی قرار می‌گیرند.

وی درباره اعمال مجرمانه این گروه و نحوه فعالیت‌های غیر قانونی آن‌ها گفت: این گروه با استفاده از طمع صاحبان کارت‌ها، با پرداخت مبالغی، کارت‌های آن‌ها را با رمز بانکی خریداری و سپس در کانال فضای مجازی باند کشوری خود، مشخصات این کارت‌ها را عرضه و مبالغ کلاهبرداری را از طرق مختلف به این کارت‌ها منتقل و سپس اقدام به انتقالات مکرر این وجوه برای پول‌شویی می‌کردند.

تصادف زنجیره‌ای ۱۰ دستگاه خودرو در شیراز

رئیس اورژانس فارس گفت: تصادف زنجیره‌ای ١٠ دستگاه خودرو در بلوار آفرینش شیراز به مرکز اورژانس فارس اطلاع رسانی شد و نیروهای امدادی در کوتاه‌ترین زمان دو دستگاه آمبولانس را به محل حادثه اعزام کردند.

محمد جواد مرادیان افزود: این تصادف که در بلوار آفرینش و به صورت زنجیره‌ای رخ داده بود، ١٠ خودرو از جمله پنج دستگاه خودروی پراید، دو دستگاه سمند، یک دستگاه پژو ۴۰۵، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس که خالی از مسافر بوده، در این تصادف خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: در این تصادف زنجیره‌ای ١١ مصدوم توسط تیم اورژانس شناسایی شد که سه نفر از این افراد به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند و هشت نفر دیگر نیز توسط در محل به صورت سرپایی خدمات پزشکی دریافت کردند، این تصادف زنجیره‌ای هیچ فوتی نداشت.

به دام افتادن سارقان مسافربرنما

رئیس پلیس آبادان از دستگیری دو سارق به عنف مسافربرنما و کشف چهار فقره سرقت خبر داد.

سید محسن تقی زاده اظهار کرد: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر اینکه راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو پراید ۱۳۱ سفید رنگ شیشه دودی با شگرد مسافرکشی و با تهدید سلاح سرد از آن‌ها سرقت کرده، بلافاصله پرونده قضائی تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا مأموران پلیس آگاهی این شهرستان با کار اطلاعاتی سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آبادان خاطرشان کرد: سارقان دستگیر شده پدر و پسر بودند که پدر در نقش راننده و پسر به عنوان سرنشین عقب خودرو بوده و هنگام سوار کردن مسافر به خصوص بانوان با تهدید چاقو آن‌ها را به مسیر خلوت و حاشیه هدایت و اقدام به سرقت وسایل و طلاهای آن‌ها می‌کردند، در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه سلاح سرد (قمه) و یک جفت پلاک سرقتی کشف شد.

نقی زاده توضیح داد: متهمان ضمن مواجه حضوری با مالباختگان و بازجویی پلیس تاکنون به چهار فقره سرقت مسلحانه با قمه با شگرد مسافربرنما معترف و پس از تکمیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی شدند.

دستگیری وکیل قلابی در گلستان

فردی که بنا به موقعیت از هر عنوانی برای کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کرد به دام کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان افتاد و رئیس کل دادگستری گلستان در این زمینه گفت: پس از دریافت اخباری مبنی بر کلاهبرداری از مراجعان با عنوان وکیل، موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت.

هادی هاشمیان افزود: تحقیقات و بررسی‌ها، کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان را به فردی رساند که کارنامه پر و پیمانی از تخلفات و کار چاق کنی داشت.

وی ادامه داد: این فرد با هر عنوانی که فکر می‌کرد امکان سرکیسه کردن مردم وجود دارد افراد را فریب می‌داد و پولشان را به جیب می‌زد، متهم تا کنون ۱۵ شاکی از داخل و خارج استان دارد که از برخی از آنان با عنوان شرخر و از برخی با عنوان وکیل، کلاهبرداری کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مردم به راحتی اعتماد می‌کنند و همین امر کار را برای سودجویان راحت می‌کند در حالی که با یک تماس به شماره ۱۵۸۰ یا مراجعه حضوری به حفاظت و اطلاعات دادگستری و کانون وکلا و مرکز مشاوران استان می‌توانند از هویت فردی که خود را وکیل معرفی می‌کند، مطمئن شوند.

کد خبر 466433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.