فرزندانِ یتیم تحت پوشش به ۱۴۵ هزار نفر رسیده است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: به ازای هر ایرانی میزان پرداخت صدقه در روز ۱۵ تومان است که نسبت به گذشته رشد داشته است.

به گزارش ایمنا، علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در نشست خبری خود که امروز دوشنبه پانزدهم دی ماه در ساختمان کمیته امداد برگزار شد، گفت: در شرایط سختی قرار داریم و آنچه که ما امروز گزارش می‌دهم کاملاً بر اساس کمک‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا تخلیه صدقات خانگی با تأخیر و مشکل مواجه شد، ادامه داد: ۳۴۱ میلیارد تومان از مجموع صندوق‌های صدقات داشتیم که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و برای ما قابل تکریم است. از بین اینها صندوق‌های خانگی ۵۶ درصد رشد صدقات داشتیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: به ازای هر ایرانی میزان پرداخت صدقه در روز ۱۵ تومان است که نسبت به گذشته رشد داشته است. کد دستوری پرداخت صدقه از طریق پیامک نیز #۸۸۷۷* است.

عسگریان تصریح کرد: طرح‌هایی که به صورت غیرمستقیم کمک می‌شود کمک مبتنی بر نیاز است یعنی نیاز را مشخص کرده و براساس آن از طریق خیرین کمک جمع آوری می‌شود ۲ هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان در این خصوص کمک جمع‌آوری شده و ۱۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: درخصوص اکرام ایتام نیز هزار و ۷۲ میلیارد تومان به صورت منظم در این مدت به ایتام کمک شده است. در این زمینه نیز ۶۹ درصد رشد داشته‌ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این بود که در سال ۹۹ کمک‌های مردمی در بخش ایتام ۸۲۰ میلیارد تومان کمک شود در حال حاضر هزار و ۷۲ میلیارد در این بخش کمک شده است. فرزندان یتیم تحت پوشش به ۱۴۵ هزار رسیده است. ۳۵۷ هزار و ۳۲۷ نفر مجموع فرزندان ایتام و محسنین است و تعداد حامیان به ۸۲۱ هزار و ۶۱۱ نفر رسیده است. تلاش می‌کنیم این حامیان را تا یک میلیون نفر تا پایان سال برسانیم.

بنابه گزارش ایلنا، عسگریان تصریح کرد: هر یتیم ۴۵۹ هزار تومان به صورت متوسط ماهیانه دریافت می‌کند. در طرح محسنین هم هر فرزند به صورت متوسط ماهانه ۲۳۱ هزارتومان دریافت می‌کند.

کد خبر 466345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.