اگر حمایت ایران و شهید سلیمانی نبود آزادسازی عراق میسر نمی شد

دختر ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس هیات حشد شعبی عراق در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و پدرش با شبکه خبری المیادین مصاحبه کرد.

به گزارش ایمنا، دختر ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس هیأت حشد شعبی عراق در نخستین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و پدرش با شبکه خبری المیادین گفتگو کرد.

«منار المهندس» دختر شهید ابومهدی المهندس گفت که زندگی پدرس با نام اصلی «جمال جعفر» مملو از رویدادها و بحران‌ها و دستاوردها بوده است اما ویژگی اصلی آن ثبات قدم در راه حق است.

دختر ابومهدی المهندس به نقل از پدرش افزود که حاج قاسم سلیمانی مردی مخلص و پرهیزگار بود ضمن اینکه ابومهدی نیز نسبت به شهید سلیمانی با اخلاص بود و نگران وی در عراق و خارج آن بود.

منار المهندس اظهار کرد که پدرش همواره می‌گفت که نمی‌خواهد سردار سلیمانی را بویژه با وجود سفارت آمریکا که یک پایگاه نظامی و مرکز عملیات و برنامه ریزی برای ترور بود بین گرگ‌ها تنها بگذارد.

دختر ابومهدی المهندس همچنین افزود: اگر وجود شهید سلیمانی و حمایت تسلیحاتی و مستشاری ایران و حضور مستشاران لبنانی نبود، چیزی از دولت عراق باقی نمی‌ماند.

وی در عین حال گفت که رابطه بین شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس طی سالیان گذشته بسیار گرم شده بود و با این شهادت به اوج خود رسید.

منار المهندس در خصوص نحوه دریافت خبر شهادت پدرش گفت: در آن شب نتوانستم بخوابم و به همه اصرار می‌کردم که تلویزیون را خاموش کنیم و بخوابیم اما خواهر کوچکم بسیار نگران بود و تا صبح خواب به چشمش نیامد.

وی افزود: من تا اذان صبح منتظر ماندم و روی سجاده نماز نشسته بودم که پیام‌های متعددی روی موبایلم می‌آمد و یکی از آنها پیام شبکه المیادین بود که به موضوع ابومهدی و شهید سلیمانی اشاره داشت. من وارد خبر شدم و خبر شهادت آنها را خواندم و برایم مسجل شد چرا که پدرم معمولاً اگر اتفاقی می‌افتاد برای اینکه نگران نشویم با ما تماس می‌گرفت اما آن شب تماس نگرفت.

منار المهندس ادامه داد که پدرش در هر لحظه منتظر شهادت بود و خانواده نیز با توجه به تحولات اخیر منطقه و عراق انتظار شهادتش را داشتند.

وی گفت: حشد شعبی با توطئه‌های مختلفی مواجه بود و برنامه این بود که با پایان یافتن المهندس حشدشعبی هم پایان یابد.

دختر المهندس همچنین افزود که ترامپ هنگام اعلام خبر ترور به سختی نفس می‌کشید و این اقدام به زیان دولت آمریکا بود و آمدن جو بایدن چیزی را تغییر نخواهد داد.

کد خبر 465969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.