کاهش فوتی‌های ناشی از کووید به یک سوم/ افزایش رعایت پروتکل‌ها به ۸۶ درصد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تاکید بر لزوم کنترل مرزهای کشور و رصد ویروس جدید کرونا که اروپا را در بر گرفته است، در عین حال از روند نزولی کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در این جلسه وضعیت ایران و جهان مورد بررسی قرار گرفت و بویژه وضعیت ویروس انگلیسی که اروپا را در بر گرفته است و موج وحشتی در اروپا به راه انداخته است را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: این ویروس تنفسی است و به هر کشوری می‌تواند سرایت کند و حتی خبرهایی به دستمان رسیده است که در ترکیه هم این ویروس دیده شده است. بنابراین در کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی باید بیش از قبل دقت کنیم. اما در هر حال چه جهش ویروس خارجی باشد و چه جهش در داخل رخ داده باشد باید پروتکل‌ها را رعایت کرده، از حضور در تجمع خودداری کرده، ماسک بزنیم، از حضور در جمع بپرهیزیم؛ زیرا حضور در جمع و مهمانی‌ها می‌تواند عامل اساسی انتقال بیماری باشد. با وجود آنکه مناسبت‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و پیش رو داریم هم مردم و هم مسئولین این نکات را بسیار رعایت کردند.

وی به ایسنا گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به بالای ۸۶ درصد رسیده است و این یعنی داریم به این سبک از زندگی عادت می‌کنیم که تنها راه مقابله با ویروس کرونا همین است. خوشبختانه در سطح کشوری روند بیماری نزولی است و نسبت به حدود پنج هفته قبل میزان بستری در بیمارستان‌ها تقریباً یک چهارم و مرگ و میر کمتر از یک سوم شده است و این آمار بسیار درخشان است که نتیجه رعایت مردم است.

کد خبر 465829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.