طراحی نشان شیراز باید متمایز از دیگر شهرها باشد

رئیس شورای شهر شیراز گفت: نشانه شهر باید مانند اثر انگشت که در عالم هیچ دو اثری مشابه یکدیگر نیستند، طراحی شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شورای شهر شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در آئین رونمایی از فراخوان جشنواره طراحی هویت بصری شهر شیراز، با بیان اینکه این مسابقه را در شهر شیراز باید در راستای مسئولیت مدیران شهری ارزیابی کرد؛ افزود: تمام اقدامات ما از جمله مسابقه طراحی هویت بصری شهر شیراز باید گامی در راستایی بازنشانی شهری باشد که از آن به نام مادر شهر یا ایران کوچک یاد می‌شود.

وی نشانه را معادل هویت یک شهر دانست و اظهار کرد: تعریف هویت بصری و یا نشانه آن را معادل با اثر انگشت می‌دانند؛ نشانه شهر نیز باید از چنین ویژگی برخوردار باشد و مانند اثر انگشت که در عالم هیچ دو اثری مشابه یکدیگر نیستند، طراحی شود؛ یعنی نشانه‌ها در این جشنواره باید آن گونه شهر را معرفی کنند که شباهتی به نشانه دیگری در کره خاکی پیدا نکند.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه امروز ما منتخبان مردم، مدیران و مسئولان کلانشهر شیراز تا چه اندازه توانستیم شهر شیراز را معرفی کنیم، سوال جدی است، اظهار کرد: به اندازه کافی شیراز دارای ابعاد برجسته‌ای به لحاظ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی، مشاهیر و مفاخری که از گذشته به جا مانده، هست که مجموعه این عوامل شرایط را فراهم می‌کند تا نشانه منحصربفرد را برای طراحی مناسب در اختیار طراحان قرار دهد.

موسوی کار طراحی برای نشان دادن هویت شهر را سخت، دقیق و حساس ارزیابی کرد و گفت: به اعتقاد من شاید مهمترین کار حرفه‌ای هنرمندان و طراحان در این میان بسیار حساس است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، هیچ جایزه‌ای نمی‌تواند جایگزین افتخار برگزیدگی این مسابقه برای هر هنرمند باشد که هویت یک مادر شهر را طراحی کرده است.

کد خبر 465643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    بعد ۳.۵ سال تازه نماد برای شهر انتخاب می کنند؟