مالکی: نباید برای انتقام خون شهید سلیمانی بر بعد نظامی اکتفا کنیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتقام خون شهید سلیمانی نباید تنها بر انتقام در بعد اقدام نظامی اکتفا کرد، بلکه اصلی‌ترین روش انتقام سخت، ایجاد موج جهانی علیه ایالات متحده آمریکا است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: سخن گفتن در مورد شخصیت سردار سلیمانی دشوار است، به ویژه برای همرزمان و کسانی که از نزدیک با این شهید سرفراز همکاری داشته‌اند. من مدتی به عنوان سفیر ایران در افغانستان افتخار داشتم از نزدیک با سردار سلیمانی در ارتباط باشم و کاملاً با نبوغ وی در مدیریت و فرماندهی سیاسی آشنا هستم.

وی افزود: سردار سلیمانی در حوزه‌های سیاسی به عنوان یک سیاستمدار و دیپلمات بر معادلات سیاسی منطقه ورود می‌کرد. مجموع این ویژگی‌ها باعث شد که وی به عنوان یک شخصیت ممتاز در جامعه بین‌الملل شناخته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برجسته‌ترین نکته فرماندهی سردار سلیمانی، جسارت و نگرش دقیق سیاسی وی نسبت به موضوعات منطقه‌ای بود.

مالکی یادآور شد: با ظهور گروهک تروریستی داعش، وحشت خاصی در کشورهای سوریه و عراق ایجاد شد، اما با تدبیر سردار سلیمانی و محور مقاومت، این گروهک تروریستی منهدم شد و همین موضوع باعث شد او به عنوان فرمانده محور مقاومت در قلوب مردم جاودانه شود.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی تمامی نیروهای خود را به یک چشم نگاه می‌کرد و به همان اندازه که به نیروهای تشیع خود توجه داشته، به نیروهای اهل سنت و غیر مسلمان نیز توجه می‌کرد و تفاوتی میان آنها قائل نبود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای انتقام خون شهید سلیمانی نباید تنها به انتقام در بعد اقدام نظامی اکتفا کرد، بلکه اصلی‌ترین روش انتقام سخت، ایجاد موج جهانی علیه ایالات متحده آمریکا است.

مالکی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از منطقه، حمایت از جبهه مقاومت و تشکیل دیپلماسی قدرتمند برای کشور، روز گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و قطعاً تصویب آنها، بازتاب بین‌المللی بسیاری خواهد داشت.

کد خبر 465431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.