سعید جلیلی اندر خم پاستور

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد.

مالکی خواستار افزایش بودجه دفاعی شد

فدا حسین مالکی در جلسه علنی مجلس در تذکری آئین نامه‌ای در مورد کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ و وضعیت آن در کمیسیون تلفیق گفت: ماهیت این بودجه سیاسی است، باید گفت با اعمال تغییرات توسط نمایندگان نیز دولت حاضر به قبول این تغییرات نبود، در حالی که همه اذعان دارند که این بودجه نیازمند بالای ۸۰ درصد تغییرات است، لذا بهتر بود این تغییرات را خود دولت انجام می‌داد نه اینکه توپ را در زمین مجلس بیندازد که چنین به نظر بیاید مجلس به نوعی مدیریت می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: این دولت ۶ ماه دیگر بر سر کار است و سپس دولت جدید روی کار خواهد آمد که مستقر شدن آن ۸ ماه به طول می‌انجامد. این زمان یکساله تا ثبات دولت بعدی، کشور را با چالش‌های مختلفی مواجه می‌کند که بی شک دولت آینده در مقابل مجلس حرف برای گفتن خواهد داشت و قوه مقننه را به چالش خواهد کشید که این چه لایحه بودجه‌ای است که تصویب کرده‌اید!

وی بار اشاره به ردیف دفاعی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: با بررسی بودجه دفاعی کشور می‌توان دریافت با توجه به صف آرایی دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی با تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، توجهی به این بخش صورت نگرفته است.

واکنش چمران به شائبه صدور حکم پنهانی برای او از سوی قالیباف

مهدی چمران، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با شایعاتی مبنی بر انتصاب او به عنوان مشاور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم، گفت: من در هیچ مقام رسمی ای تحت عنوان مشاور منصوب نشده‌ام، شاید گاهی به برخی نمایندگان به خصوص رئیس مجلس مشاوره‌هایی بدهم اما این مقام رسمی نیست.

وی افزود: حتی مشورت‌هایی که من به نمایندگان می‌دهم، موضوع جدیدی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه او به کمیسیون شوراها نیز دائم راهنمایی و مشورت می‌دهد، تاکید کرد: هیچ گاه در قالب حکم رسمی یا مقامی انتصابی به عنوان مشاور برای رئیس مجلس ظاهر نشدم و از قبل از ریاست او هم، راهنمایی‌هایی به قالیباف می‌دادم.

چمران متذکر شد: من به رئیس جمهور و وزرا هم مشاوره می‌دهم.

گفتنی است؛ این در حالی است که اخیراً روزنامه اعتماد گزارشی در خصوص انتصاب مهدی چمران به عنوان مشاور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی منتشر کرده است. بخشی از این گزارش را در ادامه می‌خوانیم.

اندر خم پاستور

حساب و کتابش دیگر با دیپلمات بودن در «قبیله اصولگرایی» جور در نمی‌آید؛ هر چند تا پیش از آنکه پا به ساختمان خیابان فاطمی بگذارد از عنوان «دیپلمات اصولگرا» چندان هم بدش نمی‌آمد اما از همان سال ۹۲ و همان روزی که با ماشین پرایدش به وزارت کشور رفت تا بدون رایزنی با هم قطاران اصولگرایش کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شود قاعده بازی تغییر کرد و رسماً مُهر پایانی بر روزگار صرفاً یک دیپلمات بودن «سعید جلیلی» زد.

«چهار میلیون و ششصد هزار» هر چند این عدد در کوران یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نتوانست «سعید جلیلی» را به پاستور و کرسی ریاست جمهوری برساند اما چندان هم برایش ناامید کننده نبود و درست در آن سالی که کاسه کوزه‌های دولت احمدی‌نژاد بر سرش شکسته شده بود، سبد رأی او طبق محاسبات خود، چندان هم خالی نبود و همین یک دلیل کفایت می‌کرد تا بار دیگر آستین‌ها را بالا بزند و بخت و اقبالش را در انتخابات سال ۹۶ امتحان کند؛ اما مشکل از آنجا شروع شد که تمایل او و «اصلح» بودنش در میان اهالی جبهه پایداری تنها مجوز برای حضور در انتخابات نبود.

هنوز غرولندهای جریان اصولگرایی درباره طمع کاندیداهای جریان راست در انتخابات ۹۲ بر سرشان سنگینی می‌کرد و حالا که اصولگرایان به جبران گذشته برآمده بودند و می‌خواستند تمام وحدت شکنی‌ها را در این انتخابات حل و فصل کنند هر تک‌روی می‌توانست تبدیل به برچسبی برای او شود. با این وجود سعید جلیلی هیچ گاه تصور نمی‌کرد از آن جمع سه هزار نفره «جمنا» اسم او به کناری گذاشته شود. همین عدم حمایت جریان راست نطفه کینه اصولگرایان را در دل جلیلی کاشت اما پایان سودای ریاست جمهوری او نبود.

کنگره حزب اتحاد ملت مجازی برگزار خواهد شد

آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: بحران کرونا خلل چندانی در برنامه‌ها و فعالیت‌های حزب اتحاد ملت ایجاد نکرده است. جلسات دفتر سیاسی و شورای مرکزی، کمیته‌ها و کمیسیون‌ها و ارکان دیگر و مناطق به صورت مجازی برقرار است که به تناسب اخبار آن منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم دکتر شکوری راد، دبیر کل حزب نیز هر چه سریع‌تر این بیماری را پشت سر بگذارند و ما بتوانیم مانند گذشته از حضور مؤثر ایشان در حزب بهره لازم را ببریم.

منصوری تصریح کرد: کنگره حزب اتحاد با توجه به شرایط کرونا به صورت مجازی و در تاریخ ١٨ دی ماه برگزار خواهد شد که جزئیات آن متعاقباً توسط رئیس کمیته برگزاری کنگره اعلام خواهد شد. برنامه‌ها و راهبرد حزب در انتخابات آینده نیز از موارد مطرح در این کنگره خواهد بود.

کد خبر 465429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.