تمام شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد قرار گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از وضعیت زرد در تمام شهرستان‌های استان، تغییر بیمارستان‌های مرجع کرونا و کاهش زیاد تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت جدید شهرهای استان اظهار کرد: رنگ بندی جدید شهرستان‌های استان که از ۱۱ دی ماه عملی و ارائه می‌شود، نشان دهنده وضعیت زرد در تمام آنهاست، با توجه به کاهش تعداد بیماران بستری دستورالعملی برای تغییر ظرفیت بیمارستان‌های مرجع کرونا اجرا شده و طبق آن بیمارستان الزهرا از چرخه بیمارستان‌های مرجع کرونا خارج شده و اکنون بیمارستان عیسی بن مریم مرجع کرونا است.

وی ادامه داد: آمار بیماران بستری و مبتلا در هفته گذشته کاهش داشته و تغییر رنگ بندی جدید نیز ناشی از کاهش آمار روزانه بستری‌ها در هفته گذشته است که به کمتر از ۱۰۰ مورد رسیده است. شهرستان اصفهان نیز در پی این کاهش‌ها در وضعیت زرد قرار گرفته است، اما شرایط این وضعیت کمی نگران کننده خواهد بود، چرا که ممکن است باعث رهاسازی و عادی‌انگاری پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا شود.

کاهش ۸۰ درصدی آمار بستری‌ها در ۴۰ روز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: نسبت به ۲۹ آبان ماه کاهش حدود ۸۰ درصدی آمار بستری‌ها، کاهش حدود ۷۰ درصدی آمار بستری‌های آی سی یو و کاهش ۷۵ درصدی آمار فوتی‌ها را داشته‌ایم که این میزان کاهش طی ۴۰ روز بی‌نظیر و نتیجه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا است.

وی با توضیح اینکه علی‌رغم پیش‌بینی‌ها، کشور و استان توانسته‌اند، به خوبی شیوع بیماری کووید ۱۹ را کنترل کنند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شد در دی ماه آمار فوتی به بیش از ۱۰۰ نفر برسد، اما با کنترل صحیح در حال حاضر با کاهش آمارها روبرو هستیم و این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز با شدت زیادی با مسائل این بیماری درگیر هستند.

اختصاص تخت فعال برای بیماران کرونا در بیمارستان‌های خورشید و صدوقی

نجیمی با اشاره به اینکه بیمارستان عیسی بن مریم با ظرفیت کامل در اختیار بیماران کووید ۱۹ است، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ تخت را در اختیار بیمارستان‌های تأمین اجتماعی گذاشته‌ایم که باید برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده شود، بیمارستان الزهرا پذیرش بیمار کرونایی ندارد، اما سه بخش را برای بستری و یک بخش آی سی یو برای بستری بیماران مبتلا به کرونایی که طی درمان‌های دیگر در بیمارستان شناسایی می‌شوند، اختصاص داده است.

وی توضیح داد: بیمارستان صدوقی حدود ۶۰ تخت فعال برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ در نظر گرفته و بیمارستان خورشید هم حدود ۴۵ تخت را به پذیرش بیماران کرونا اختصاص داده است.

تا زمان رسیدن واکسن، رعایت پروتکل‌ها همچنان الزامی است

وی در خصوص پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس در شهرستان‌های استان، افزود: در شهرستان‌های استان نیز بیمارستان‌های منتظری در نجف‌آباد، امام خمینی در فلاورجان، اشرفی در خمینی‌شهر، امیرالمومنین و صاحب‌الزمان شهرضا و سایر بیمارستان‌های شهرستان‌های استان باید یک سوم ظرفیت خود را به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: وضعیت بسیار شکننده است و افراد باید از برگزاری هرگونه مراسمی خودداری کنند تا با ادامه این روند و همراه شدن واکسیناسیون دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا نباشیم.

کد خبر 465239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.