پزشکان چگونه دوره درمان بیماری کرونا را تخمین می‌زنند؟

اگر پزشکان بدانند که چه مقدار ویروس کووید-۱۹ در بدن فرد وجود دارد، می‌توانند طول دوره درمان بیماری آن‌ها را تشخیص دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ تا کنون متخصصان با این سوال روبه رو بوده‌اند که کدام بیماران می‌توانند زودتر با بیماری کرونا مقابله کنند و بهبود یابند و کدام یک دوره درمان طولانی‌تری را تجربه می‌کنند.

نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد افرادی که در بدن آن‌ها مقدار زیادی ویروس کووید -۱۹ باشد به شدت بیمار می‌شوند و احتمال اینکه آن‌ها جان خود را از دست بدهند زیاد است.

در مقابل کسانی که مقدار بسیار کمتری ویروس کووید -۱۹ در بدن‌شان وجود دارد، به نوع خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند. بنابراین دانستن میزان بار ویروسی در بدن بیماران مبتلا به کرونا به پزشکان کمک می‌کند تا دوره درمان آن‌ها را تخمین بزنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که آزمایشگاه‌های بالینی نه تنها می‌توانند تشخیص دهند که فرد به ویروس کووید -۱۹ آلوده است، بلکه می‌توانند میزان ویروس موجود در بدن بیمار را تخمین بزنند.

تجزیه و تحلیل بار ویروسی نشان می‌دهد افرادی که به دلیل ابتلا  به کرونا جان خود را از دست می‌دهند، به احتمال بسیار زیاد در ابتدای بیماری، بار ویروسی زیادی در بدن خود داشته‌اند. نتایج مطالعات منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد با افزایش پاسخ ایمنی، میزان بار ویروس کاهش پیدا می‌کند.

این حقیقت در مورد ویروس‌های دیگر نیز صدق می‌کند. داده‌های مربوط به بار ویروسی به راحتی با انجام آزمایش‌های P.C.R که معمولاً برای تشخیص بیماری کرونا به کار می‌رود، در دسترس پزشکان قرار می‌گیرد.

کد خبر 465166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.