آماده ارزیابی دقیق و بدون اغماض هستیم/آلودگی هوا ارتباط مستقیم با حقوق شهروندی دارد

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه نباید در راه رسیدن به تعالی سازمانی تعلل کرد، گفت: شهرداری آماده ارزیابی دقیق و بدون اغماض است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _سه‌شنبه ۹ دی‌ماه ۹۹_ در هجدهمین دوره ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی، اظهار کرد: شهرداری اصفهان برای سومین سال متوالی با یکی از الگوهای مشهور، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در شهرداری اصفهان اهداف از ابتدای فعالیت روشن و استراتژی‌ها مشخص بود و فضا به گونه‌ای آماده شد تا تحت تأثیر ارزیابی‌ها و نظارت همگانی مردمی از طریق فضای مجازی نقاط ضعف را کاهش و نقاط قوت را افزایش دهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نظارت همگانی می‌تواند به مدیریت شهری در اجرای برنامه‌ها کمک کند، ادامه داد: عده‌ای مخالف انجام ارزیابی با مدل EFQM بودند، اما معتقدیم با این مدل ارزیابی می‌توانیم بهتر به اهداف دست یابیم و علاوه بر افزایش کیفیت برنامه‌ها، استفاده از تجربیات دیگران و افزایش بهره‌وری، زودتر به اهداف استراتژی‌ها دست یابیم به همین خاطر از موضوع استقبال کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال نخست انجام این فرایند، همکاری مدیران با دستگاه و نهاد ارزیاب و ارائه اطلاعات صحیح و میدانی به ارزیابان مسیر رشد را برای شهرداری باز کرد.

نوروزی با تاکید بر اینکه نباید در راه رسیدن به تعالی سازمانی تعلل کرد، گفت: شهرداری امسال نیز آماده ارزیابی دقیق و بدون اغماض است؛ البته باید ارزیابی‌ها به گونه‌ای انجام شود که هر سال نقاط ضعف شهرداری کم و نقاط قوت افزایش یابد و مسیرهای بهتر برای تعالی شناسایی شود تا سرآمد ملی برای دیگر شهرداری‌ها شویم.

وی ادامه داد: ارزیابی تعالی باید به دیگر شهرها تعمیم داده شود چرا که این اقدامات برای بهبود ساختارها و سازمان شهرداری مفید خواهد بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: لوایحی همچون لایحه ۵۲ موردی که سال گذشته برای افزایش درآمد شهرداری به تصویب شورای شهر رسید، مبتنی بر ارزیابی‌های صحیح بوده و برای سایر کلانشهرها الگو شده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی تعالی سازمانی می‌تواند قابل تعمیم به سایر شهرداری‌ها باشد، گفت: نتایج ارزیابی باید مورد استفاده ذی‌نفعان قرار گیرد که امیدواریم شهرداری این مسیر را طی کند و به اهداف متعالی دست یابد.

نوروزی با اشاره به میزان تحقق برنامه «اصفهان ۱۴۰۰»، گفت: در این برنامه عملکرد شهرداری به گونه‌ای بود که به نحو شایسته در خصوص رعایت حقوق شهروندان اقدامات لازم را انجام داد و در فرایند اجرای برنامه اعتمادسازی صورت گرفت.

وی با تاکید بر شجاعت در مدیریت، اظهار کرد: اگر می‌خواستیم محافظه‌کارانه با مسائل برخورد کنیم، بسیاری از اتفاقات خوب در شهر رقم نمی‌خورد.

آلودگی هوا ارتباط مستقیم با حقوق شهروندی دارد

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه عمرانی بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات شجاعانه و جسورانه انجام شده است، ادامه داد: همواره به دنبال توزیع عادلانه امکانات شهری بودیم تا زمینه استفاده تمام شهروندان از امکانات شهری فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای خط دوم قطار شهری اصفهان، دارک به کهندژ متصل می‌شود، گفت: شهرداری در این دوره مدیریت شهری، عدالت محوری را در قالب عدالت فضایی و توزیع عادلانه ثروت در شهر محقق کرد، سینماها را به نقاط مختلف شهر و توسعه را به حاشیه‌ها و مناطق کمتر برخوردار برده است.

نوروزی با اشاره به روند برگزاری جلسات بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر تصریح کرد: هر ۱۵ روز یکبار و حتی به صورت هفتگی در جلسه شورای معاونان، مسائل مربوط به شهر و شهرداری مطرح و تلاش‌های لازم برای رفع آنها انجام می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در نشست‌های فصلی شهرداری، ارزیابی از عملکرد گذشته و پیش بینی برای فعالیت‌های آینده همچنین تعیین سیاست کلان برای ادامه انجام برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

نوروزی با ابراز خرسندی از پیشرفت احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، گفت: در حال حاضر روز شمار تکمیل این پروژه نصب شده و در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ همچنین در جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی، مسائل مطرح و با دانش و تجربه مدیران رفع می‌شود.

وی با اشاره به وجود آلاینده‌ها و مشکل آلودگی هوای شهر اصفهان، گفت: یکی از موضوعات مهم شهر اصفهان «آلاینده‌ها» است که ارتباط مستقیم با حقوق شهروندی و محیط زیست دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از محورهای فعالیت شهرداری بوده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای حفظ محیط زیست شهری کاهش آلاینده‌ها است؛ شهر اصفهان در محاصره صنایع سنگین و سبک قرار گرفته که این آلایندگی‌ها شهر را دچار آلودگی و فرو نشست می‌کند.

وی بهترین راهکار برای کاهش آلایندگی‌ها را توسعه حمل و نقل عمومی دانست و گفت: در حال حاضر میلیاردها تومان سرمایه شهر زیر زمین برای احداث خط دوم مترو هزینه می‌شود تا در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا گامی اساسی برداریم.

بهره‌وری در برنامه اصفهان ۱۴۰۵

نوروزی با اشاره به توجه ویژه شهرداری اصفهان به حوزه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: تاکنون خطوط بی. آر. تی را در شهر گسترش داده و مطالعات تراموا را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به طراحی ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه برای شهر اصفهان، اظهار کرد: تاکنون در شهر اصفهان ۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شده، اما تا پایان سال این مسیرها به ۱۵۰ کیلومتر افزایش می‌یابد که این اقدامات به معنای دفاع از حقوق شهروندی، کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست شهری است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان باید محور گردشگری ایران باشد، ادامه داد: نخستین محور برنامه سنجش‌پذیر، موضوع گردشگری است زیرا معتقدیم گردشگری محرک توسعه و درآمد پایدار برای شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و عملکرد شهرداری، به صورت شفاف مشهود است، گفت: شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا مقطعی است و باید با راهکارهای علمی بر آن غلبه کنیم و در این راستا از جامعه جهانی جدا نشویم.

نوروزی افزود: سال گذشته شهرداری ۵۲ مورد کدهای درآمدی را در قالب یک لایحه به شورای شهر ارائه کرد و مورد تصویب نیز قرار گرفت که این اقدام تأثیر مثبتی بر درآمدهای شهرداری داشته است.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال ردیف پایدار تولید اکسیژن برای نگهداری، توسعه و تملک فضای سبز تعریف شده است، تصریح کرد: بخش عمده تولید اکسیژن شهر در ناژوان است که برای حفاظت از این منطقه، عوارض ویژه‌ای در نظر گرفتیم، البته این عوارض تنها از سازندگان جدید در محدوده ناژوان دریافت و برای این منطقه نیز هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه ذی‌نفعان شهر، شهروندان و شهرنشینان هستند، گفت: در استان اصفهان ۴۰۰ هزار اتباع خارجی زندگی می‌کنند که شهرنشین تلقی می‌شوند و حفظ حقوق آن‌ها مورد توجه مدیران شهری است.

کد خبر 465004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.