اجرای عملیات هرس زمستانه درختان شهر سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات هرس زمستانه درختان شهر در حال انجام است و چندین اکیپ در پارک‌های جنگلی شهر در حال انجام عملیات هرس زمستانه هستند.

به گزارش ایمنا، آسوز شعبانی اظهار کرد: هرس زمستانه درختان سطح پارک‌های جنگلی و بوستان‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: بهترین فصل برای هرس زمستانه درختان زمانی است که درختان و درختچه‌ها به علت نداشتن پوشش گیاهی راحت‌تر بریده شود و به دلیل عدم فعالیت زیستی کمتر آسیب خواهد دید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: عملیات هرس زمستانه هر ساله در اواخر آذر ماه و در روزهای ابتدایی زمستان به منظور جوان سازی، فرم‌دهی، حذف پاجوش و شاخه‌های بیمار و آفت زده درختان و افزایش مقاومت گیاهان در برابر فشارهای بیرونی مانند باد و یخبندان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: عملیات هرس زمستانه درختان در پارک‌های جنگلی سطح شهر توسط چندین اکیپ در پارک جنگلی آبیدر، نیشتمان و توس نوذر در حال اجرا است و واحدهای فضای سبز شهرداری مناطق و نواحی نیز نسبت انجام عملیات هرس درختان پارک‌ها و معابر سطح شهر اقدام می‌کنند.

شعبانی تصریح کرد: حذف شاخه‌های بیمار و سرشاخه‌های خشک، ایجاد دید مناسب و جلوگیری از هرس‌های خودسرانه از مزایای عمده هرس درختان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 464820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.