کاهش ساعات فعالیت ناوگان حمل و نقل شهرکرد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرکرد با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان شهری در حال اجراست، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا برخی از خطوط هم از نظر ساعت کاری و هم تعداد اتوبوس‌ها کاهش داشته‌اند و از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد ناوگان شهری مالکیت شخصی دارند برای راننده‌ها به صرفه نیست.

به گزارش ایمنا، مهرداد میرزائیان در خصوص وضعیت اتوبوس و تاکسی‌های شهری شهرکرد اظهار کرد: پروتکل‌ها در اتوبوس‌های شهری در حال اجراست و نشانه‌گذاری صندلی‌ها، جابه‌جایی مسافران با شرط ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها و ضدعفونی هر شب ناوگان قبل از ورود به پارکینگ از جمله این پروتکل‌ها است.

وی افزود: تانکری در یکی از اتوبوس‌های پایانه مسافربری شهری نیز مستقر است که در طول روز ورودی‌ها و میله‌های اتوبوس‌ها را به صورت سطحی ضدعفونی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرکرد خیس شدن صندلی‌ها با توجه به سردی هوا و آسیب رساندن به لباس مسافران در اثر استفاده زیاد از آب ژاول را علت سطحی بودن ضدعفونی در طول روز دانست و ادامه داد: البته استفاده زیاد از آب ژاول آسیب‌هایی نیز به اتوبوس‌ها زده است و بسیاری از پرده‌ها، صندلی‌ها و دستگاه‌های کارت خوان تخریب شده‌اند اما در حال حاضر تنها راهکار مبارزه با این ویروس خطرناک استفاده از همین آب ژاول است.

میرزائیان اظهار کرد: رانندگان بیشتر از هرکس در معرض خطر کرونا هستند لذا استفاده از ماسک برای حفظ جانشان اجباری است که رانندگان تاکسی در صورت عدم استفاده از ماسک جریمه ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی و رانندگان اتوبوس نیز کسر از حقوق را متقبل خواهند شد.

وی تصریح کرد: کلیه رانندگان ناوگان آموزش دیده‌اند و ملزم هستند از برچسب‌های (بدون ماسک وارد نشوید) در خودروها استفاده کنند و اجازه سوار کردن مسافر بدون ماسک را نیز ندارند که در صورت رخ دادن چنین تخلفی به ازای هر مسافر بدون ماسک ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

منبع: فارس

کد خبر 464801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.