کرایه حمل و نقل در خلخال ۴۰ درصد افزایش یافت

نرخ کرایه ناوگان عمومی درون‌شهری، تاکسی‌های پلاک زرد و آژانس‌های تلفنی خلخال ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، بر اساس مصوبه جدید شورای اسلامی خلخال نرخ کرایه بهای تاکسی‌های پلاک زرد عمومی درون‌شهری با ۴۰ درصد افزایش به ۱۵ هزار ریال برای هر کورس و نرخ کرایه بهای آژانس‌های تلفنی به ۷۰ هزار ریال برای هر مسیر در داخل شهر افزایش یافته است.

در حالی که گفته می‌شود افزایش نرخ بهای کرایه وسایل نقلیه عمومی برای کمک به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و کاهش تعداد سرنشینان صندلی عقب تاکسی‌ها و آژانس‌های تلفنی از سوی شهرداری و شورای اسلامی این شهر صورت گرفته ولی رانندگان تاکسی‌های پلاک زرد پس از گذشت سه روز از از افزایش کرایه‌ها همچنان به کار قبلی خود در سوار کردن سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی ادامه می‌دهند.

فرهاد خوگر، شهردار خلخال اظهار کرد: دلیل افزایش بهای کرایه خودروهای ناوگان عمومی تحت نظارت سازمان حمل و نقل درون شهری همسان‌سازی کرایه بهای خودروهای عمومی با افزایش قیمت کالاها و خدمات در بازار و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با کاهش یک سرنشین در صندلی عقب وسایل نقلیه فعال در ناوگان عمومی درون شهری بوده است.

وی عنوان کرد: افزایش کرایه تاکسی‌ها و آژانس‌های تلفنی این شهر مشروط به کاهش تعداد مسافران و سرنشینان به سه نفر برای هر خودرو و سوار کردن دو نفر در صندلی عقب خودرو انجام گرفته و در صورتی که رانندگان این گونه وسایل نقلیه عمومی همچنان به روند قبلی کار خود و سوار کردن بیش از ۲ نفر در صندلی عقب خودرو ادامه دهند، ضمن برخورد با رانندگان متخلف نرخ کرایه بها به حالت قبل از افزایش برگشت خواهد خورد.

شهردار خلخال از شهروندان این شهر خواست تا ضمن پرهیز از سوار شدن به تاکسی‌های دارای دو سرنشین در صندلی عقب خودرو همچنین درخواست کرایه بیش از کرایه مصوب از سوی رانندگان موارد تخلف رانندگان متخلف تاکسی‌های درون‌شهری عمومی و یا آژانس‌های تلفنی تحت نظارت شهرداری را گزارش دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 464540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.