داروی جدید کرونا برای چه افرادی مناسب است؟ 

محققان انگلیسی در حال بررسی یک داروی جدید برای ایجاد ایمنی فوری در افراد در برابر بیماری کرونا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن و شرکت آسترازنکا در حال توسعه دارویی با استفاده از آنتی بادی خون افراد هستند که به ایمن شدن آن‌ها در برابر ویروس کووید -۱۹ کمک می‌کند. مصرف داروی جدید مانع ابتلای مجدد افراد به بیماری کرونا می‌شود. بنابراین مصرف آن فقط به کسانی توصیه می‌شود که پیش از این به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده‌اند. این دارو می‌تواند برای افرادی که ممکن است در معرض ابتلای مجدد بیماری کرونا قرار داشته باشند مؤثر واقع شود. 

در صورتی که ثابت شود این روش درمانی مانع ابتلای مجدد افراد به بیماری کرونا می‌شود، می‌توان شیوع ویروس کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش داد. داروی مورد نظر شامل یک ترکیب آنتی بادی است که AZD7442 نام دارد و توسط شرکت آسترازنکا تولید شده است. AZD7442 به جای اینکه سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا برای مقابله با عفونت، آنتی بادی تولید کند از آنتی بادی‌های مونوکلونال که در آزمایشگاه تولید شده است استفاده می‌کند.

داروی جدید تا کنون به ۱۰ فردی که در منزل، مراکز مراقبت‌های بهداشتی یا خوابگاه‌های دانشجویی در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار داشتند تزریق شده است. محققان قصد دارند این آزمایش را روی هزار و ۱۲۵ نفر در سراسر دنیا انجام دهند. پژوهشگران در حال بررسی وضعیت سلامت افراد شرکت کننده در این مطالعه هستند تا متوجه شوند که آیا آن‌ها به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند یا خیر. در صورتی که این دارو به مدت ۶ تا ۱۲ ماه ایمنی به وجود بیاورد در کاهش شیوع ویروس کووید -۱۹ نقش مهمی خواهد داشت.

اگر داروی مورد نظر توسط آژانس تنظیم کننده مقررات محصولات پزشکی و مراقبت از سلامت تأیید شود، تا ماه مارس یا آوریل سال آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. متخصصان معتقد هستند که داروی جدید می‌تواند به میزان قابل توجهی مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را کاهش دهد.

علاوه بر این تاثیر آنتی بادی دیگری نیز در حال بررسی است تا به افرادی که نمی‌توانند از واکسن کرونا بهره‌مند شوند کمک کند. این گروه از افراد شامل کسانی هستند که سیستم ایمنی بدن ضعیف دارند یا به دلایلی مانند افزایش سن یا مشکلات سلامتی در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند. آزمایش مربوط به این آنتی بادی، Provent نام دارد و شامل افراد مسن، کسانی که تحت مراقبت‌های طولانی مدت هستند و بیماران مبتلا به HIV و سرطان می‌شود.

کد خبر 464436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.