افراد برای دریافت واکسن کرونا حق انتخاب دارند؟ 

از آنجایی که در حال حاضر به تعداد کافی واکسن‌ کرونا تولید نشده است، مردم حق انتخاب بین واکسن‌های موجود را ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از تایید رسمی واکسن مدرنا توسط دولت آمریکا، دوزهای زیادی از این واکسن در ایالات مختلف این کشور توزیع می‌شود. به عنوان مثال این هفته ایالت واشینگتن تقریباً ۱۳۰ هزار دوز از واکسن مدرنا را دریافت کرده است. توزیع واکسن کرونا در همه نقاط کشور و در دسترس قرار دادن آن برای همگان به عنوان یک چالش در نظر گرفته می‌شود.

زمان دریافت واکسن کرونا

واکسیناسیون افراد در برابر ویروس کرونا کار بسیار دشواری است که دولت‌ها و مقامات بهداشتی باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. آن‌ها مشخص می‌کنند که چه افرادی در اولویت دریافت واکسن قرار دارند. در حال حاضر تنها کادر درمان و افرادی که در خانه سالمندان مشغول کار هستند واکسینه می‌شوند. وزارت بهداشت ایالات آمریکا (DOH) در تلاش است لیست اولویت‌بندی افراد را برای دریافت واکسن کرونا تنظیم کند و زمانی که تکمیل شود در وب سایت DOH قرار خواهد گرفت. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) ابزاری را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده است که زمان دریافت دوز دوم واکسن را به افراد یادآوری می‌کند.

آیا افراد برای دریافت واکسن کرونا حق انتخاب دارند؟

همانطور که مشخص است چندین واکسن کرونا در حال تولید است، اما تا کنون دو واکسن فایزر و مدرنا مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده‌اند. از آنجایی که تنها دو نوع واکسن در دسترس است، افراد باید بر اساس دستورالعمل‌های اعلام شده از طرف سازمان CDC و DOH عمل کنند. به دلیل اینکه در حال حاضر به تعداد کافی واکسن تولید نشده است، مردم حق انتخاب بین واکسن‌ها را ندارند، اما در صورتی که میزان تولید افزایش پیدا کند ممکن است حق انتخاب بین واکسن‌های موجود به افراد داده شود.

شرایط دریافت واکسن کرونا برای زنان باردار چگونه است؟

با وجود اینکه هنوز مطالعه‌ای تاثیر واکسن کرونا بر زنان باردار را بررسی نکرده است و زنان باردار در آزمایش‌های بالینی شرکت‌های تولید کننده واکسن‌های کرونا ارزیابی نشده‌اند، کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) اعلام کرده است که زنان باردار و شیرده نیز می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند. البته لازم است این افراد پیش از دریافت واکسن با پزشک خود مشورت کنند. علاوه بر این زنانی که در مدت زمان مشخص شده بین دوزهای واکسن باردار می‌شوند نیز باید دوز دوم را دریافت کنند. زنان بارداری که یکی از واکسن‌های کرونا را دریافت می‌کنند، نباید تا ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم، واکسن‌های دیگر مانند واکسن آنفلوآنزا و کزاز را تزریق کنند.

کد خبر 464146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.