خوشچهره: مجمع تشخیص مصلحت نظام FATF را تصویب می‌کند

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: علیرغم مخالفت برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی و تصویب لوایح مبارزه با پولشویی، سرانجام مجمع به تصویب FATF تن می‌دهد، اما زمانی که فرصت‌ها و امتیازها از دست رفته است.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تمدید مهلت تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اصلی‌ترین مباحث امنیتی کشور در گرو رقابت‌های جناحی قرار گرفته و جناح‌های سیاسی بر اساس منافع خود رفتار می‌کنند.

وی افزود: لوایح مبارزه با پولشویی به ویژه FATF از جمله مباحثی است که درگیر رقابت‌های سیاسی شده است. رئیس جمهور بارها تاکید کرد، کسانی که با لوایح مبارزه با پولشویی و FATF مخالفت می‌کنند باید مسئولیت اخلاقی، سیاسی و ملی تصویب نشدن آن را بپذیرند.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: روزانه چندین نفر در کشور قربانی ویروس کرونا می‌شوند و ایران نمی‌تواند به دلیل موانع بانکی موجود، واکسن بیماری کرونا را به کشور وارد کند.

خوشچره تاکید کرد: در حال حاضر تنها دو کشور ایران و کره شمالی FATF و لوایح مبارزه پولشویی را نپذیرفته‌اند. توجیه مخالفان FATF برای افکار عمومی قابل قبول نیست. نه تنها سرنوشت لوایح مبارزه با پولشویی بلکه عاقبت برجام نیز درگیر منافع جناحی شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که ماه‌های پایانی عمر دولت جزء حیاتی‌ترین فرصت‌های اجرایی است، اما به نظر می‌رسد به دلیل نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰، بررسی لوایح پولشویی در کوتاه مدت به نتیجه‌ای نخواهد رسید؛ زیرا قربانی درگیری‌های جناحی شده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل یادآور شد: علیرغم مخالفت برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی و تصویب لوایح مبارزه با پولشویی، سرانجام مجمع به تصویب FATF تن می‌دهد، اما زمانی که فرصت‌ها و امتیازها از دست رفته و مانند نوش دارویی بعد از مرگ سهراب است.

کد خبر 463884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.