دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی چه زمانی حذف خواهند شد؟

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از استقرار کامل نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی رضایی درباره آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور گفت: هم اکنون نسخه الکترونیکی در همه استان‌های کشور مستقر است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیکی کرده و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: همه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیکی به صورت برخط کنترل می‌شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: بررسی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیکی بر اساس آمار مراکز طرف قرارداد دارای صورت حساب الکترونیک در آبان ماه و نیز مراکز جدید با ثبت حداقل یک نسخه الکترونیک در آذر ماه نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد مطب‌ها، داروخانه‌ها، تصویربرداری‌ها و آزمایشگاه‌ها در بخش غیر از دولتی دانشگاهی (خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی) مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیکی هستند.

معاون سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می‌کند.

بنابه گزارش رکنا، رضایی گفت: علاوه بر این، سایر مراکز سرپایی اعم از درمانگاه، فیزیوتراپی، بخش سرپایی بیمارستان و در بیشتر استان‌ها طرح نسخه الکترونیکی را پیاده سازی کردند. آخرین قیمت‌های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کد خبر 463745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.