پرداخت عوارض نوسازی در لاهیجان الکترونیکی شد

شهردار لاهیجان گفت: در راستای حرکت به سوی تحقق شهر الکترونیک و سهولت در پرداخت عوارض شهرداری، امکان پرداخت الکترونیکی قبوض عوارض نوسازی شهروندان در شهرداری این شهر برای نخستین بار امکان‌پذیر شده است.

یوسف قیامتیون در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان در شرایط شیوع ویروس کرونا، کاهش مراجعات مردمی، کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت و هزینه، پرداخت عوارض برای نخستین بار در شهرداری این شهر به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

شهردار لاهیجان افزود: قانون نوسازی و عمران شهری با هدف تأمین نیازمندی‌های شهری، اصلاح و توسعه معابر و ایجاد پارک‌ها، پارکینگ‌ها، توقفگاه‌ها، میدان‌ها و حفظ و نگهداری آن‌ها تصویب شده و اجرای این برنامه‌ها هزینه‌های بسیاری دارد که یکی از راه‌های تأمین آن دریافت عوارض نوسازی است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها از جمله نهادهایی هستند که بودجه آنها از طریق ارائه خدمات به شهروندان تأمین می‌شود و سهمی از اعتبارات دولتی نمی‌برند. افزود: عوارض نوسازی و عمران شهری از اول فروردین هر سال به ملک تعلق می‌گیرد و باید سال به سال توسط مالکان خانه‌ها و مغازه‌ها پرداخت شود و پرداخت کامل عوارض شهری یا مفاصا حساب شهرداری یکی از مدارک لازم برای هرگونه انتقال سند است و در زمان فروش ملک باید نسبت به تسویه حساب آن اقدام شود.

قیامتیون ادامه داد: این عوارض هرسال دارای ۱۰ درصد تخفیف خوش حسابی است، اما اگر در فرصت یک ساله پرداخت نشود، طبق قانون ۹ درصد جریمه دیرکرد به آن تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح ممیزی املاک لاهیجان باعث شد بعد از چند دهه، اطلاعات املاک شهر به‌روزرسانی شود. افزود: در راستای حرکت به سوی تحقق شهر الکترونیک و سهولت در پرداخت عوارض شهرداری، امکان پرداخت الکترونیکی قبوض عوارض نوسازی شهروندان امکان‌پذیر شده است.

شهردار لاهیجان اظهار کرد: هم اکنون گروه‌های طرح ممیزی املاک با ارائه کارت‌های شناسایی اقدام به توزیع فیش‌های نوسازی می‌کنند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت شهروند الکترونیک شهرداری لاهیجان به آدرس tax.lahijan.ir یا پورتال شهرداری به آدرس www.lahijan.ir نسبت به پرداخت عوارض نوسازی اقدام کنند.

وی یادآور شد: شهروندانی هم که امکان پرداخت به صورت الکترونیکی ندارند با مراجعه به ساختمان شهرداری جنب استخر و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبوض عوارض نوسازی، می‌توانند نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام کنند.

قیامتیون خاطرنشان کرد: شهروندانی که نسبت به مقدار متراژ و یا نوع کاربری مندرج در فیش عوارض خود معترض هستند، جهت اصلاح اطلاعات املاک خود می‌توانند با همراه داشتن سند ملکی و کارت ملی مالک به واحد توزیع متمرکز شهرداری لاهیجان واقع در جنب استخر مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است

کد خبر 463710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    لطفا قبل از اعلام چگونگی پرداخت عوارض و اعلام سایت مزبور خودتان سایت مورد نظر را یکبار امتحان کنید ببینید باز میشود یا نه سایت اعلام باز نمیشود