افزایش بودجه‌های عمرانی مشهد به ۴۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در سال ۹۷ بودجه بخش عمرانی ۶۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به ۲۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۴۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: در حال حاضر در شهر مشهد چهار پروژه در رابطه با تقاطع‌های سطح شهر اجرا شده و پنج مورد دیگر نیز در حال اجرا است همچنین علاوه بر آن رینگ مذکور را نیز از نظر ترافیکی سرو سامان داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هدف این بوده که مسیر تردد شهروندان به حرم را با اجرای پروژه‌های مهم تقاطع‌ها آسان کنیم تا شهروندان بتوانند از مسیر ترمینال با وسیله حمل و نقل عمومی به حرم مطهر و از مسیر مصلی به حرم مشرف شوند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ اصلاح هندسی در سطح شهر صورت گرفته، است، افزود: هدف ما از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اصلاح هندسی، کاهش ترافیک در سطح شهر بوده است.

وی در رابطه با دیگر اقدامات معاونت عمران در سال گذشته، تاکید کرد: در سال گذشته بر اثر بارندگی‌های به وجود آمده ۲۹۳ نقطه آب گرفتگی در سطح شهر شاهد بودیم و با اعتباری که در نظر گرفته شد، در حال حاضر ۲۱۳ نقطه به طور کامل موضوع آب‌گرفتگی آن رفع شده است.

کاظمی در خصوص بودجه‌های عمرانی طی سال‌های گذشته نیز گفت: در سال ۹۷ بودجه بخش عمرانی ۶۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به ۲,۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۴,۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی به اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده اشاره کرد و افزود: در سال ۸۴ با وجود ۲۰۰ هزار خودرو شاهد کشته شدن ۴۸۴ نفر بر اثر تصادفات در مشهد بودیم که این رقم در سال گذشته ۲۲۳ نفر بود. وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۳۱ نفر کشته شدگان مربوط به عابران پیاده بودند و ۸۰ درصد از این تصادفات در تقاطع‌ها رخ داده بود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به آمار بالای تلفات عابران پیاده در تصادفات رانندگی، مسئولیت کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در حوزه عابران پیاده برعهده شهرداری گذاشته شد و پس از بررسی‌ها مشخص شد که ۸۵ درصد تصادفات به دلیل توقف نکردن خودروها در تقاطع‌ها رخ می‌دهد، لذا ایمن سازی تقاطع‌ها در دستور کار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها مشخص شد که بهترین روش برای ایمن کردن و متوقف شد خودروها در تقاطع‌ها استفاده از تایل است، اظهار کرد: بر همین اساس تقاطع‌های پرتردد و مهم با همکاری پلیس راهور شناسایی و ۶۷ تقاطع سال گذشته ایمن سازی و ۳۰ تقاطع نیز در سال جاری در دستور کار قرار گرفت که ۹۵ درصد آن اجرایی شده است.

کاظمی ادامه داد: در کنار تایل گذاری و خط کشی پیاده روهای منتهی به تقاطع‌ها برای عبور افراد دارای معلولیت مناسب سازی هم شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر و پس از اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده بیشتر خودروها پشت خط عابر در تقاطع‌ها توقف می‌کنند و بر اساس برآوردهای پلیس راهور نیز در ۸ ماهه ابتدایی امسال تصادفات منجر به فوت و جرح ۲۵ درصد کاهش یافته است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از بهسازی شهرک شهید رجایی و باهنر خبر داد و گفت: در حال حاضر پارک پنج هکتاری در شهرک شهید باهنر در حال احداث است.

کاظمی ادامه داد: عملیات حفاری خط چهار قطار شهری تا پایان سال اجرا و مسیر این خط از انتهای مهر مادر شروع شده و با گذر از حرم به شهرک شهید باهنر می‌رسد، برای احداث این خط مترو چهار هکتار زمین را خریداری شده که پروسه‌ای زمان بر بوده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود که یک دستگاه حفار جدید از سوی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای حفاری خط چهار به مشهد وارد شود که این کار انجام نشد، لذا اکنون قرار است تا دستگاه حفار واقع در امامت به انتهای مهر مادر منتقل و حفاری تونل این خط را انجام دهد.

کد خبر 463488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.