توضیحات محمدصالحی در مورد ممنوعیت کاندیداتوری  دارندگان گرین‌کارت در انتخابات ریاست جمهوری

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت: با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از شرایط اختصاصی داوطلبان ریاست جمهوری، ایرانی‌الاصل بودن و صرفاً تابع ایران بودن و نداشتن اقامت یا مجوز یا گرین‌کارت تعیین شد.

حسین محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد قانون عدم صلاحیت ثبت نام کاندیدا دارای گرین‌کارت و کارت اقامت سایر کشورها اظهار کرد: فردی که می‌خواهد در جایگاه رئیس جمهور این کشور حضور یابد، لازم است پایبندی خود را به فرهنگ و اعتقادات ایران نشان دهد و کارت اقامت سایر کشورها را نداشته و ایرانی‌الاصل باشد.

وی افزود: داشتن گرین‌کارت و کارت اقامت سایر کشورها برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری چندان موجه نیست؛ بنابراین با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از شرایط اختصاصی داوطلبان ریاست جمهوری ایرانی‌الاصل بودن و صرفاً تابع ایران بودن و نداشتن اقامت یا مجوز یا گرین‌کارت تعیین شد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بر اساس این طرح، صرفاً کسانی که جهت انجام مأموریت و ادامه تحصیل به سایر کشورها سفر کرده و اقامت آن کشور را اخذ کرده باشند، مشکلی برای کاندیداتوری ندارند.

محمد صالحی ادامه داد: به نظر می‌رسد این مصوبه مجلس شورای اسلامی هیچ مغایرتی با قانون اساسی و قانون شرعی نداشته باشد و به همین دلیل شورای نگهبان نیز مخالفتی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: متأسفانه در طی سال‌های گذشته شاهد این بودیم که بسیاری از مسئولان ارشد کشور یا خانواده‌های آنها تابعیت سایر کشورها را داشتند که این موضوع با روحیه مردمی بودن آنها همخوانی ندارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: قطعاً اجرای این مصوبه می‌تواند بسیاری از مسائل را برطرف کند؛ زیرا بر اساس آن، فردی که خود یا خانواده آن تابعیت و کارت اقامت سایر کشورها داشته باشد، نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

کد خبر 463151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.