طرح جامع باغبادران بازنگری می‌شود

شهردار باغبادران گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران پیگیر بازنگری و بهنگام‌سازی اطلاعات و مطالعات طرح جامع این شهر بوده‌اند و چنانچه مشکلاتی که این طرح از نظر شکلی، ماهوی و ضوابط دارد اصلاح نشود در آینده، شهر و شهروندان با معضلات بسیاری مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی باغبادرانی در جلسه با مدیرکل طرح‌های توسعه و عمران شهری وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: شهر باغبادران از شهرهای استان اصفهان با شهرت گردشگری و میهمان‌پذیری و توپوگرافی خاص در بالادست است.

وی افزود: شهر باغبادران دارای مناظر طبیعی رودخانه زاینده‌رود، کوه و دره و مزارع و باغات و بیشه زاران است؛ اما در طراحی طرح جامع شهر به آن توجه نشده است.

شهردار باغبادران ادامه داد: طرح جامع این شهر نه تنها هیچ تفاوتی با دیگر شهرهای ایران ندارد بلکه ایرادهای اساسی و فراوان در آن وجود دارد، نباید فراموش کرد بررسی طرح جامع باغبادران از سال ۱۳۸۷ تاکنونطول کشیده و کارایی خود را از دست داده است.

امینی اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران پیگیر بازنگری و بهنگام‌سازی اطلاعات و مطالعات طرح جامع این شهر بودند و چنانچه مشکلاتی که این طرح از نظر شکلی، ماهوی و ضوابط دارد اصلاح نشود در آینده، شهر و شهروندان با معضلات بسیاری مواجه خواهند شد؛ لذا در جلسات مختلفی که تاکنون برگزار شده ایرادهای مذکور مطرح شده و قول مساعد نیز جهت رفع آنها از سوی اداره راه و شهرسازی داده شده است.

وی گفت: در جلسه نهایی شورای عالی شهرسازی موارد و چالش‌های پیش روی طرح جامع شهر باغبادران توسط نماینده مردم لنجان در مجلس و شهردار مطرح شد و دبیر وقت شورا نیز وعده داد ایرادها رفع شود، اما در متن مصوبه هیچ اشاره‌ای به آن نشده بود، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع نماینده وقت مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیریت شهری باغبادران با مکاتبات متعدد این مسئله را یادآور شدند که مفاد صورتجلسه با مضمون مذاکرات جلسه شورای عالی در تناقض است، اما پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده است.

شهردار باغبادران گفت: با قول مساعد مدیر کل طرح‌های توسعه و عمران شهری وزارت عمران و شهرسازی مقرر شد این طرح به استان ارجاع تا طرح جامع باغبادران قبل از ابلاغ، بازبینی و اصلاح شود.

کد خبر 463063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.