۱۲ ضربه چاقو بر بدن دختر خوزستانی در نزاع خانوادگی

انهدام باند سارقان در غرب استان تهران، کشف ۹۹ کیلوگرم حشیش در کهگیلویه و بویراحمد، ضربات مهلک چاقو بر بدن دختر خوزستانی، انفجار بمب در دعوای دو همسایه سردشتی و پنهان شدن سارق فراری بابلسر در فاضلاب شهری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری اعضای دو باند سرقت سریالی مغازه‌های موبایل فروشی در شهرستان بهارستان و انهدام سه باند بزرگ سرقت تحت عنوان مسافر و کشف ۶۰ فقره سرقت خبر در شهرستان شهریار داد.

کیوان ظهیری اظهار کرد: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر سرقت‌های سریالی از مغازه‌های موبایل فروشی در شهرستان بهارستان، بلافاصله مأموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی موفق به شناسایی سارقان و مخفیگاه آن‌ها در بهارستان شده و پس از هماهنگی قضائی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه مأموران در چند عملیات غافلگیرانه و مجزا شش نفر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۲۰ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا چهار مال باخته شناسایی شدند، اضافه کرد: متهمان در بازجویی‌های تخصصی پلیس جرم خود را قبول داشتند و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

ظهیری با تاکید اینکه پلیس طبق قانون و با شدت با مجرمان و قانون گریزان برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: افراد باید به هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل و محل کسب توجه ویژه داشته باشند، همچنین سه باند بزرگ سرقت تحت عنوان مسافر و کشف ۶۰ فقره سرقت متلاشی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: با وصول پرونده‌های مختلف با موضوع سرقت به عنف خودرو در شهرستان شهریار به پلیس آگاهی، تیم ویژه‌ای در این خصوص فعال شد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس از شکات مشخص شد سارقان با شیوه و شگرد مسافر و در پوشش خانواده با سوار شدن به خودروهای مسافرکشان شخصی و تاکسی‌ها و کشاندن آن‌ها به مسیرهای خلوت با تهدید چاقو و ضرب و شتم، خودرو و اموال آن‌ها از قبیل وجه نقد و گوشی تلفن همراه را سرقت می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اضافه کرد: اعضای این باند پس از اخذ کارت عابربانک‌های شاکیان و رمز کارت، حساب آن‌ها را تخلیه و در برخی موارد حتی قطعات خودروهای سرقتی را نیز باز و آن‌ها را در مکان‌های خلوت رها می‌کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی سه باند بزرگ سرقت تحت عنوان مسافر در شهریار مورد شناسایی قرار گرفت و در عملیاتی ویژه از سوی پلیس آگاهی غرب استان تهران، هفت عضو این باندها در مخفیگاهشان دستگیر شدند و در بازرسی از آنجا یک دستگاه خودروی پراید هاچ بک استفاده شده در امر سرقت و سه دستگاه گوشی تلفن همراه و پنج قبضه سلاح سرد کشف شد.

کشف ۹۹ کیلوگرم حشیش در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۹۹ کیلوگرم حشیش در محور یاسوج به اصفهان خبر داد.

کیقباد مصطفایی در بیان جزئیات این خبر گفت: مأموران پاسگاه انتظامی "سررود جنوبی" با تعامل مأموران کلانتری ۱۳ شهرستان بویراحمد و مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ضمن هماهنگی با مرجع قضائی حین کنترل خودروهای عبوری محور یاسوج به اصفهان به یک دستگاه خودروی پژو پارس و یک دستگاه خودروی سمند و یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مأموران مشخص شد که خودروی سواری سمند و پژو ۴۰۵ اسکورت کننده مواد مخدر بوده و مأموران در بازرسی از خودوری پژو پارس ۹۹ کیلوگرم حشیش که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این رابطه سه نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.

وی در پایان با تاکید بر تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با سوداگران مرگ و باندهای قاچاق مواد مخدر از عموم مردم خواست هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ضربات مهلک چاقو بر بدن دختر خوزستانی

دختر ۱۶ ساله مجروح با ۱۲ ضربه متعدد چاقو بر اثر نزاع خانوادگی با حال بسیار وخیم به اورژانس بیمارستان ۳۲ تختخوابی "گتوند" استان خوزستان منتقل شد و جراح عمومی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند در این خصوص گفت: پس از اطلاع از وضعیت این بیمار بر بالین وی حاضر شده و با معاینات انجام گرفته متوجه شدیم که خون زیادی از بیمار رفته و هر لحظه امکان نامساعد شدن وضعیت عمومی بیمار وجود داشت.

رامین بقایی افزود: با زحمت بسیار و همکاری پرسنل اورژانس به ویژه متخصص طب اورژانس خونریزی این بیمار کنترل شد، اما با توجه به اینکه تعدادی از ضربات چاقو عمیق و در محل‌های حساس بود با بررسی‌های انجام شده و آسیب‌های وارده به طحال وی به ناچار به صورت اورژانسی بیمار را به اتاق عمل منتقل و مقدار زیاد خون جمع شده در ناحیه شکم مجروح را خارج کردیم.

وی ادامه داد: اگر بیمار دقایقی دیرتر به بیمارستان می‌رسید، با این شدت خونریزی به طور قطع جان خود را از دست می‌داد، اما با تصمیم به موقع، سرعت عمل و تجربه کادر درمان اقدامات اولیه و عمل جراحی این بیمار با موفقیت انجام شد.

این پزشک گفت: با توجه به نبود بخش مراقبت‌های ویژه ICU در بیمارستان شهرستان گتوند، این بیمار برای ادامه درمان با آمبولانس فوریت‌های پزشکی شهرستان گتوند به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز اعزام شد.

انفجار بمب در دعوای ۲ همسایه سردشتی

فرماندار سردشت با تکذیب هرگونه شایعات امنیتی، گفت: انفجار بمب دست. ساز در یکی از خیابان‌ها به یکی از منازل مسکونی داخل شهر سردشت باعث رعب و وحشت مردم شد.

اقصی نخشی‌پور افزود: مأموران انتظامی و نیروهای امدادی آتش‌نشانی سریعاً به محل مورد نظر جهت بررسی موضوع و خسارت وارده اعزام شدند.

وی تصریح کرد: انفجار بمب باعث شکستن شیشه دو منزل مسکونی و خسارت جزئی به این خانه‌ها شد، با بررسی‌های اولیه احتمال می‌رود انگیزه ساخت بمب دست ساز و انفجار آن اختلافات شخصی دو نفر باشد، علت حادثه در دست بررسی است.

فرماندار سردشت گفت: حادثه انفجار بمب خسارت جانی در پی نداشته است.

سارق فراری بابلسر در فاضلاب شهری پنهان بود

فرمانده انتظامی بابلسر از دستگیری سارق خودرو و منازل که حین تعقیب و گریز پلیس آگاهی به کانال فاضلاب شهری پناه برده بود، خبر داد.

حسین زارع گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و منازل شهروندان در شهرستان بابلسر، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی محل وقوع سرقت‌ها سارق حرفه‌ای شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه متهم از سارقان غیر بومی است، افزود: این فرد با اجاره منزلی در یکی از شهرستان‌های همجوار اقدام به سرقت در شهرستان بابلسر می‌کرد.

وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی قضائی از کشف خودروی سرقتی به همراه مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل اثاثیه منزل، قطعات و محتویات داخل خودرو به ارزش بیش از یک میلیارد ریال از مخفیگاه متهم خبر داد.

زارع ادامه داد: مأموران در ادامه تحقیقات رد متهم به سرقت را در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را که برای فرار از دست قانون به داخل کانال فاضلاب شهری پناه برده بود، شناسایی کردند.

وی افزود: با توجه به گرفتار شدن این فرد در کانال فاضلاب شهری و احتمال وقوع حادثه ناگوار به دلیل عمق کانال تیمی از آتش نشانی و گروه‌های امداد و نجات در محل حاضر شدند و با انجام اقدامات فنی و امدادی این سارق حرفه‌ای را از داخل کانال فاضلاب بیرون کشیده و تحویل مأموران پلیس آگاهی دادند.

کد خبر 462986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.