انتقاد از زمان‌بر بودن روند استعلام‌های ساختمانی تهران

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران گفت: چرا در شهری مانند تهران پنجره واحد ایجاد نمی‌شود و باید زمان زیادی برای استعلام‌ها صرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود میرلوحی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران از شهرداری تهران به واسطه لایروبی ۶۰۰ کیلومتر مسیل، مسیر و تونل تقدیر کرد.

وی افزود: در زمانی که بارندگی شدید بود شاهد عظمت کاری که انجام شد بودم و اینکه با اقدامات شهرداری تهران نعمت الهی تبدیل به نقمت و بلا نشد لذا باید از زحمات شهرداری قدردانی کرد.

میرلوحی در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: در اجرای تبصره ۳ ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید و چندین مصوبه و مقرره دیگر انجام سریع و آنی و غیرحضوری کارهای اداری شهروندان مورد تاکید قرار گرفته است و در یکی از مهمترین فعالیت‌های مدیریت شهری یعنی صدور پروانه ساختمان به نظر می‌رسد تا تحقق این تکالیف فاصله قابل توجهی وجود دارد.

وی افزود: مورد انتظار است در مرحله نخست مشخص شود در جهت غیرحضوری شدن فعالیت‌های مرتبط در داخل شهرداری چه اصلاحاتی انجام شده و صدور پروانه در مناطق، کاربری‌های مختلف و متراژهای کوچک و بزرگ در چه مدت انجام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در مرحله دوم نیز باید معلوم شود در جهت ایجاد پنجره واحد و جلب همکاری دستگاه‌های دولتی از قبیل ثبت اسناد، زمین شهری، وزارت نیرو در موارد حریم روددره‌ها و خطوط انتقال و نظام مهندسی چه اقداماتی شده است.

میرلوحی گفت: چرا در شهری مانند تهران پنجره واحد ایجاد نمی‌شود و باید زمان زیادی برای استعلام‌ها صرف شود؟

کد خبر 462971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.