فعالیت ۱۰ هزار پرستار در استان اصفهان/ابتلای ۲ هزار پرستار به کرونا

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان گفت: حدود دو هزار پرستار در دوران شیوع کرونا درگیر این بیماری شدند و برخی همچنان گرفتار عوارض ناشی از کووید ١٩ هستند، همچنین جامعه پرستاری اصفهان چهار شهید پرستار در ایام کرونا داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیما صفازاده، اظهار کرد: هر آنچه تا به حال کادر پرستاری انجام دادند وظیفه بوده و قسم حرفه‌ای خوردیم تا پای انجام وظایف خود بایستیم و مدافع سلامت باشیم.

وی افزود: نزدیک به یک سال است که از بحران کرونا می‌گذرد و همکاران‌مان در بخش‌های بالینی در مراکز ارائه دهنده خدمات سلامتی، مراکز مشاوره پرستاری همگی در تلاش بودند تا بتوانند خدمات ایمنی را ارائه بدهند.

صفازاده تصریح کرد: جامعه پرستاری اصفهان حدود ۱۰ هزار نفر است که هشت هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز دانشگاهی و دولتی مشغول کار هستند و بعضی دیگر هم در مراکز خصوصی، خیریه‌ها و ارگان‌ها در حال خدمت‌رسانی‌ هستند.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان افزود: پرستارانی از مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا با بنیه قوی علمی در دانشکده پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سایر دانشکده‌های دیگر در دانشگاه آزاد داریم و این نشانگر علم، دانش و مهارت پرستاران است.

وی با اشاره به بحران کووید ١٩، تصریح کرد: درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد، مطالعات و تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شد و داروهای مختلفی نیز استفاده شد اما آنچه کل دنیا دریافتند این بود که مراقبت پرستاری نیاز به آزمون نداشت، پرستاران هر جا که توانستند خدمتی ارائه کنند آن خدمت با کیفیت، ایمن و مؤثرتر شد.

ابتلای ۲ هزار پرستار در بحران کرونا

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان با بیان اینکه در بحران کرونا چهار پرستار شهید مدافع سلامت داشتیم، گفت: حدود دو هزار پرستار در دوران شیوع درگیر این بیماری شدند و برخی همچنان درگیر عوارض ناشی از کووید ١٩ هستند.

صفازاده با اشاره به درخواستی که از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان داشت، گفت: جایگاه و منزلت شهر اصفهان تکریم واقعی از پرستاران است و این تکریم الزاماً تکریم مادی نیست.

وی افزود: در روزهای مختلف مثل روز جهانی دیابت و فشار خون کمپین‌هایی برای فعالیت‌های فرهنگی و موضوعات آموزشی تشکیل می‌دهیم و دنبال این هستیم که در بطن جامعه به مردم از نزدیک خدمت کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان تاکید کرد: خواستار مکان ثابت خاصی برای سازمان نظام پرستاری هستیم که در شأن پرستاران باشد تا بتوانند رفت و آمد راحت داشته باشند و آموزش‌های لازم را به مردم بدهند و به نوعی در این زمینه از شهرداری و شورای شهر اصفهان کمک بگیریم.

صفازاده در خصوص استفاده از امکانات رفاهی شهر با توجه به فرسودگی شغلی کار شبانه‌روزی، خاطرنشان کرد: حضور پرستاران در بحران کرونا نشان داد هیچ ترسی ندارند اما اثرات این خستگی‌ها همچنان بر این قشر مانده است و بسیار خوشحال می‌شویم که یک کانال ارتباطی پایدار با اعضای شورای شهر داشته باشیم تا بتوانیم تعاملاتی برقرار کنیم و خدمات سلامت ارائه دهیم چرا که این تعاملات و خدمات باعث ارتقای سلامت شهروندان می‌شود.

کد خبر 462872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.