علی اکبر شیروانی مدیرعامل سوره مهر شد

علی اکبر شیروانی با حکم رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، به عنوان مدیرعامل انتشارات سوره مهر منصوب شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری سوره‌مهر، علی اکبر شیروانی که از سال ۱۳۹۵ تاکنون مدیریت واحد تولید انتشارات سوره مهر را برعهده داشت، با حکم محمدمهدی دادمان جایگزین عبدالحمید قره داغی شد.

شیروانی که سال ۱۳۶۰ در اصفهان به دنیا آمده، علوم اجتماعی را تا مقطع کارشناسی خوانده و کارشناسی ارشدش را در رشته پژوهش هنر ادامه داده است. شیروانی تدریس نویسندگی و داستان‌نویسی را هم در رادیو ایران و هم کتابخانه‌ها بر عهده داشته و در ۹ دوره آموزشی به کتابداران کتابخانه‌های سراسر کشور «شناخت رمان و آشنایی با سبک، ژانر، مکتب و نویسندگان کلاسیک» تدریس کرده است. این نویسنده جز برگزیدگان سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در بخش معرفی کتاب است.

شیروانی سال ۱۳۹۴ کتاب عشق گوش، عشق گوشوار، از مجموعه مقالات قاسم هاشمی‌نژاد را زیر نظر او ویراستاری و گردآوری کرد که نشر هرمس آن را منتشر کرد. کتاب راه ننوشته که حاصل گفت‌وگویی بلند با قاسم هاشمی‌نژاد درباره کتاب‌های اوست هم در همان سال در نشر هرمس منتشر شده است. سال ۱۳۹۵ مدیریت گروه پژوهش سفرنامه نشر اطراف را بر عهده گرفت که حاصل چند ماه کار تحقیقاتی این گروه تحت دبیری و ویراستاری او در شکل مجموعه پنج‌جلدی تماشای شهر منتشر شد. در این مجموعه اولین تصویرها و گزارش مسافران قاجاری از پنج شهر از میان سفرنامه‌های موجود به شکل ویراستاری و دبیری‌شده کنار هم قرار گرفته‌اند. عنوان پنج جلد این مجموعه از این قرار است: پاریس از دور نمایان شد، آسمان لندن زیاده می‌بارد، قهوه استانبول نیکو می‌سوزد، سن‌پترزبورگ موزیکانچی دارد و بمبئی رقص الوان است که سال ۱۳۹۶ در نشر اطراف منتشر شده‌اند.

عبدالحمید قره‌داغی از آذر ماه ۱۳۹۵ مدیریت انتشارات سوره مهر را در دست گرفت و از سال گذشته که به عنوان مدیر اداری و مالی حوزه هنری منصوب شد و تا به امروز همزمان مدیریت انتشارات سوره مهر را هم بر عهده داشت. وی در این سال‌ها سعی کرد مسیر رشد و تعالی کمی و کیفی آثار سوره مهر را که از قبل آغاز شده بود، تداوم بخشد، مسیری که سوره مهر را هشت دوره ناشر برگزیده کشوری کرده و آثار آن در جشنواره‌های مختلف به عنوان آثار برگزیده معرفی شد. در این دوره ۴ ساله بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب در سوره مهر منتشر شد و برای رشد کمی و کیفی کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های کودک و نوجوان، ترجمه آثار و حضور در نمایشگاه‌های خارجی تلاش فراوانی صورت گرفت.

کد خبر 462765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.