واگذاری امور مهدهای کودک به آموزش و پرورش/تعطیلی ۲۰۰ مهدکودک در ایام کرونا

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تعطیلی ۲۰۰ مهدکودک در ایام شیوع کرونا در استان، گفت: هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در مورد تغییر در مدیریت مهدهای کودک داشت اما هنوز این موضوع از طریق اداری بخشنامه نشده است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش، اظهار کرد: هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییر در مدیریت مهدهای کودک مصوبه‌ای داشت که ما هم خبر آن را از طریق رسانه‌ها دریافت کردیم و هنوز از طریق اداری بخشنامه‌ای به ما ارجاع داده نشده است و موضوع این مصوبه اعطای مدیریت مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش بود.

وی گفت: در گذشته صدور مجوز مهدکودک با سازمان بهزیستی و نظارت و محتوای آموزشی برعهده آموزش و پرورش بود که هفته گذشته مقرر شد مراکزی که تحت عنوان مهدکودک یا پیش دبستانی فعال هستند تحت نظارت آموزش و پرورش دربیایند و تمام اقدامات از صدور مجوز تا تولید محتوا و روند نظارت بر آنها از طریق آموزش و پرورش دنبال شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به غیرفعال بودن مهدهای کودک در ایام کرونا به ویژه در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: حدود ۷۵۰ مهدکودک زیر نظر سازمان بهزیستی در استان وجود دارد که قریب به ۲۰۰ مهدکودک غیرفعال هستند و یکسال تحصیلی را به دلیل شیوع کرونا مرخصی گرفتند و آنها که فعال بودند و مجبور به کار با حداقل ظرفیت شدند اما امید داشتند که وضعیت بهبود می‌یابد.

وی در خصوص وضعیت شغلی مربیان مهدهای کودک اظهار کرد: حدود دو هزار و ۸۰۰ مربی در مهدهای کودک استان فعالیت داشتند که تعداد قابل توجهی از آنها بیکار شدند.

ناجی با بیان اینکه کمک به مهدهای کودک تنها در قالب تسهیلات بانکی بوده است، افزود: مهدکودک‌هایی که نیروی کار را نگه داشته بودند بابت هر نیروی کار تسهیلات کم بهره ۱۲ درصد به آنها تعلق گرفت اما این کمک مشکلات این مراکز را حل نکرده است. فعالان در مهدهای کودک بیشتر نگران بازگشایی هستند تا نگران خسارت‌هایی که قبلاً دیدند. یعنی امیدوار بودند در سال تحصیلی جدید بازگشایی شوند و جبران مافات شود ولی تداوم شیوع بیماری و تعطیلی‌ها این امکان را برای این دسته افراد فراهم نکرد.

وی در خصوص فعالیت مهدهای کودک در فضای مجازی برای آموزش کودکان گفت: آموزش و پرورش شبکه شاد را در فضای مجازی برای ارتباط آموزشی با دانش آموزان برقرار کرده است که این موضوع شامل نوآموزان دوره پیش دبستانی هم می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند از این امکان استفاده کرده و آموزش‌های آنلاین را دریافت کنند اما برای کودکان زیر چهار سال مهدهای کودک، آموزش صرفاً باید به روش حضوری باشد و آموزش مجازی برای این دسته از کودکان وجود ندارد.

کد خبر 462657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میترا نجفی IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    من از شهر کرمانشاه دارای موافقت اصولی هستم ولی به دلایل وجود کرونا بعد هم به دستوری که هنوز ابلاغ نشده بهزیستی شهرستان موافقت نکنند که مهد را درمحروم ترین نقطه کرمانشاه صورت بگیر لطفا پی گیری شود