بکارگیری پرستار باردار در بخش کرونا تخلف است

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همان زمان که کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد ابلاغ کردیم که پرستاران پر ریسک که بیماری زمینه‌ای دارند یا داروی سرکوب کننده مصرف می‌کنند در بخش‌ها و بیمارستان‌های غیر کووید ۱۹ فعالیت کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، مهمترین معضل جامعه پرستاری، امروز کمبود نیرو است و مشکلات زیادی در این زمینه داریم. اگر برخی قوانین را نمی‌توانیم درست اجرا کنیم، به دلیل کمبود نیرو است. اگر قانون ارتقای بهره‌وری را نمی‌توانیم به طور صحیح اجرا کنیم، به دلیل کمبود نیرو است، اما خوشبختانه در سال ۹۸ تا ۹۹ حدود ۱۰ هزار نیرو جذب کرده‌ایم و با تلاش مستمر و پیگیری‌های وزارت بهداشت و نظام پرستاری موجب شد بتوانیم ۱۰ هزار نیرو جذب کنیم که البته این میزان نمی‌تواند کمبود ما را جبران کند. بر همین اساس مجوز استخدام ۳۰ هزار نیرو گرفته شد و توسط معاونت توسعه روند جذب صورت می‌گیرد که داریم تلاش می‌کنیم که درصد بالایی از این نیروها به پرستاری اختصاص یابد.

وی در خصوص استفاده از پرستاران باردار در بخش‌های کووید ۱۹، گفت: از همان زمان که کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد، ابلاغ کردیم که پرستاران پر ریسک که باردارند، بیماری زمینه‌ای دارند یا داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، در بیمارستان‌های ریفرال و کووید به کار گرفته نشوند که خطری برایشان نداشته باشد که این اتفاق هم افتاد و این افراد در بخش‌ها و بیمارستان‌های غیر کووید ۱۹ فعالیت می‌کنند.

معاون پرستاری وزرات بهداشت همچنین گفت: در سال گذشته پرستاران ما حدود ۱۸ ماه معوقه داشتند و اضافه کار هم ۱۲ ماه به طور میانگین در کشور معوقه داشتند که در حال حاضر به چهار ماه کاهش یافته است. ایجاد سازوکار عنوان شهید خدمت برای مدافعان سلامتی که در راه دفاع از بیماران شهید شدند از دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر 462517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.