آیا به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا هزینه درمان تعلق می‌گیرد؟

مدیرکل تعاون و پشتیبان وزارت آموزش و پرورش درباره میزان پرداختی هزینه‌های درمان تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گودرز کریمی‌فر در گفت‌وگو با رادیو سلامت درباره شرایط پرداخت کمک هزینه به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا گفت: آموزش و پرورش مطابق با ماده ۵۸ ماده اجرایی مدارس موظف است تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور را تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی ببرد.

وی افزود: این بیمه در راستای سلامت دانش‌آموزان در طول یک سال تحصیلی در محیط خارج و داخل مدرسه اجرایی می‌شود تا در راستای مسئولیت مدنی و حوادث و درمان مازاد، دانش‌آموزان را در تمام شرایط تحت پوشش بیمه قرار دهد.

کریمی‌فر با بیان اینکه این بیمه شبانه روزی است و چه مدرسه باز و چه تعطیل باشد شامل دانش‌آموزان می‌شود عنوان کرد: چون صیانت و حمایت از دانش‌آموزان برای آموزش و پرورش ملاک است لذا تعهداتی در بیمه حوادث دانش‌آموزی برای آنان تعیین شده است که می‌توان به جبران غرامت فوت، غرامت نقص عضو، پرداخت هزینه درمان سرپایی و عمل جراحی ناشی از بیماری، هزینه پیوند و جبران هزینه کاشت حلزون اشاره کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره بحث کرونا و تأمین هزینه نیز بیان کرد: ۱۴ میلیون دانش‌آموز جامعه هدف بلندی است در این بخش در سرفصل حمایت و مساعدت به دانش‌آموزان مبتلا به بیماری خاص و صعب‌العلاج، بیماری کرونا پیش بینی شده و نتیجه آزمایش کرونا و مستندات بستری شرط استفاده از آن است.

وی اعلام کرد تا سقف ۳ میلیون تومان در استان‌ها و تا سقف ۶ میلیون تومان با هماهنگی کمیسیون بیمه و درمان از طریق شرکت بیمه گر به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا پرداخت می‌شود که با ارائه مدارک این هزینه آنلاین پرداخت خواهد شد.

کریمی‌فر همچنین درباره شناسایی دانش‌آموزان کرونایی گفت: همه معلمان و کادر اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور ۵۰ درصدی کارکنان پاسخگوی مراجعان هستند و اگر هم موردی باشد در اختیار مدارس به عنوان متولیان یادگیری است.

کد خبر 462381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.