سوالات خود را از فاکنر بپرسید

"فاکنر در دانشگاه" به نویسندگی فردریک ال گوین و ترجمه احمد علیقلیان وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویلیام کاتبرت فاکنر نامی آشنا برای عاشقان ادبیات است؛ نویسنده‌ای خوش قلم که در حوزه‌هایی چون رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه و شعر قدرت نویسندگی خود را به نمایش گذاشته است. فاکنر که در کشور ما بیشتر با رمان "خشم و هیاهو" شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۴۹ موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. تا کنون بیش از ۲۰ اثر او به فارسی ترجمه شده است.

"فاکنر در دانشگاه" همان کتابی است که علاقمندان این نویسنده منتظر انتشار آن بودند. این کتاب ۶۰ سال پس از نوشته شدن توسط انتشارات مرکز راهی بازار نشر شده است. در معرفی این کتاب آمده است: ویلیام فاکنر ۱۰ سال پس از آنکه برنده جایزه نوبل شد برای تدریس به دانشگاه ویرجینیا دعوت شد. دو ترم رسماً استاد بود و ۳۷ جلسه کلاس برگزار کرد. در این جلسات هم داستان‌های خود را می‌خواند و هم به سوالات دانشجویان و علاقمندان پاسخ می‌داد. در این جلسات به دو هزار سوال پاسخ داده است و احتمالاً دیگر سوالی نیست که در ذهن خوانندگان فاکنر باشد و پیش تر کسی از او نپرسیده باشد.

این کتاب با مقدمه‌ای از داگلاس‌وی همراه است. وی، یک رمان نویس، محقق و منتقد آمریکایی است که در سال ۲۰۰۴ و در سن ۷۰ سالگی درگذشت. او چهار دهه در دانشگاه ویرجینیا ادبیات انگلیسی تدریس کرد و از محبوبیت خوبی برخوردار بود.

علاقمندان به فاکنر می‌توانند دیدگاه‌های این نویسنده در خصوص شخصیت داستان‌هایش، شعر، نظریه ادبی، نژاد پرستی، سیاست، فرهنگ، نقد ادبی و سرگذشت نویسندگان معاصر وی را در این کتاب بخوانند.

در بخشی از کتاب آمده است: "به نظر من هر نویسنده‌ای که دست نوشته‌ای را برایتان می‌آورد که بخوانید، می‌توانید با نخواندنش در وقتتان صرفه‌جویی کنید چون آنهایی که کتاب خوب می‌نویسند وقت ندارند آن را پیش شما بیاورند و بگویند این را بخوانید؛ اهمیتی نمی‌دهند می‌خوانید یا نه یا از آن خوشتان می‌آید یا نه. اینها نویسندگان خوب هستند."

"فاکنر در دانشگاه" در ۳۶۸ صفحه منتشر شده و با قیمت ۶۹,۵۰۰ تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

کد خبر 462180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.